• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49711
+
-

ترس از نمره و اخراج‌شدن باید از دستور مدارس خارج شود

وزیر آموزش و پرورش، کنکور، کتاب‌های کمک آموزشی، برنامه‌های اجباری و ترس از نمره را موانع اصلی تربیت و پرورش در مدارس دانست و گفت: آموزش و پرورش و به‌ویژه آموزش و پرورش عمومی تنها مأموریتش تربیت است و وظیفه دارد مسیر را برای تربیت کودکان که در سن آموزش عمومی قرار می‌گیرند و در مدرسه حضور پیدا می‌کنند، هموار کند. به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، گفت: وقتی صحبت از تربیت می‌کنیم، یعنی کودکان یک‌سری ویژگی‌ها و شایستگی و خلق‌و‌خوهایی داشته باشند که مقصد تربیت است؛ پس اگر کلاس و درس و فعالیت‌های پرورشی داریم، همه و همه مقصدش تربیت است. اقدامات ما به‌عنوان مجریان آموزش باید در راستای تربیت باشد، در غیراین‌صورت عبث است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش، ابزاری برای تربیت است، تصریح کرد: پس همه ما و خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید مربی تربیتی باشیم. از نیروهای خدماتی تا معلمان و مدیران همه و همه باید مربی تربیتی باشیم؛ چراکه مأموریت همه ما تسهیلگری برای تربیت است. بطحایی ادامه داد: همه بدنه آموزش و پرورش برای تربیت با موانعی روبه‌رو‌ست که اجازه نمی‌دهد تا زمانی که این موانع سر راه ما باشد، تربیت اتفاق بیفتد. در گام اول باید موانع شناسایی شود. وی تصریح کرد: اگر بحث این است که مدرسه باید تبدیل به محیط با‌نشاطی شود، به این دلیل است که اگر بچه‌ها از مدرسه‌ای گریزان شوند، خود این مدرسه مانعی برای تربیت است؛ یعنی اگر مدرسه‌ای داشته باشیم که بچه‌ها صبح‌ها با سختی بروند و عصر‌ها با خوشحالی از مدرسه خارج ‌‌شوند، ضد‌تربیت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید