• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49359
+
-

اتهام پولشویی 580 میلیارد تومانی هدایتی

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی میلیاردر معروف که در محافل ورزشی بیشتر شناخته می‌شود با رونمایی از اتهامات عجیب و غریبش همراه شد؛ از گرفتن 586میلیارد تومان تسهیلات با پوشش افراد مختلف گرفته تا تلاش پیچیده او برای قیمت‌گذاری 13برابری زمین‌های کم‌ارزش و معرفی اسناد آنها به بانک به‌عنوان ضمانت.
شهرت حسین هدایتی، بیشتر به‌دلیل کمک‌های مالی میلیاردی‌اش به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران است. او مؤسس باشگاه استیل‌آذین هم هست. براساس آنچه دیروز در دادگاه گذشت، هدایتی دارای ۱۵۰۰میلیارد تومان معوقات بانکی شامل اصل و سود تنها از بانک سرمایه است که به گفته دادستانی، عنوان اخلال اقتصادی در نظام پولی و بانکی کشور و اخلال در نظام کلان اقتصادی کشور برای وی قابل بیان است. او متهم به جرم پولشویی با رقمی بیش از 500میلیارد تومان است.   دادگاه دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. هشتم بهمن‌ماه همزمان با برگزاری سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه اعلام شد که 94درصد تسهیلات بانک سرمایه به این بانک برنگشته است و این مسئله فاجعه است. این دادگاه به اتهامات علی بخشایش، مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیأت مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم محمود احمدی‌نژاد و محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه رسیدگی می‌کرد. بانک سرمایه در ۱۴هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان خیانت در امانت کرده است.  این پرونده ۷۰متهم دارد.


پولشویی 65میلیاردی راننده تاکسی

نماینده دادستان تهران از  یک راننده تاکسی‌ می‌گوید که بعد از آشنایی با فردی، صرفا به‌خاطر حضور در جلسات شرکت، امضای اوراق بانکی، اخذ دسته‌چک بانکی و صدور چک سفید امضا و قرار دادن آنها در اختیار متهمان دیگر، 650میلیارد ریال پولشویی کرده است. به‌گفته نماینده دادستانی، حسین حدادان، متهم ردیف دوازدهم این پرونده است که راننده تاکسی بوده و فاقد سابقه کیفری است. به گزارش ایسنا،  این فرد صرفا یک راننده تاکسی و فاقد تمکن مالی بوده است که با آقای یقینی آشنا شده و پس از مدتی او هم به سمت مدیرعاملی یک شرکت صوری منصوب می‌شود. این شرکت هم توسط آ‌قای یقینی تاسیس و به آقای هدایتی واگذار شده است. وظیفه این متهم هم صرفا حضور در جلسات شرکت، امضای اوراق بانکی، اخذ دسته‌چک بانکی و صدور چک سفید امضا و قرار دادن آنها در اختیار متهمان دیگر بوده است. نماینده دادستان بیان کرد: اتهام این فرد نیز پولشویی به میزان ۶۵میلیارد تومان از طریق پذیرش سمت مدیرعاملی شرکت‌های کاغذی و نیز معاونت در تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت تسهیلات بانکی بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :