• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49072
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RvBw
+
-

پنجشنبه‌های آلوده در خیابان‌های پایتخت

خبر
پنجشنبه‌های آلوده در خیابان‌های پایتخت


حذف طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها طی امسال سبب افزایش ۳۰درصدی حجم ترافیک و حتی افزایش ۵۰درصدی طول صف ترافیک خودروها شد. افزایش تردد خودروها در روزهای پنجشنبه‌ بر کیفیت هوای پایتخت نیز اثرگذار بوده و به گفته سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛ پنجشنبه‌های امسال نسبت به سایر روزهای ایام هفته تقریبا در تمامی ساعات آلودگی هوای بیشتری داشت.

به گزارش همشهری، حسین شهیدزاده در این‌باره گفت: بیشتر ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا متعلق به شرکت ما در خارج از محدوده طرح‌ ترافیک زوج یا فرد قرار دارند؛ بنابراین مقایسه پنجشنبه‌های نیمه دوم امسال با سال گذشته برای کل شهر تهران انجام شده است. او با اشاره به مقایسه کیفیت هوای 5‌ماه اخیر تهران با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: طی سال گذشته غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون چه در روزهای کاری و چه در روزهای پنجشنبه‌ که طرح زوج یا فرد اجرا می‌شد، نسبت به امسال بیشتر بود.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: طی پنجشنبه‌های سال گذشته طرح زوج یا فرد از ساعت13 آزاد می‌شد و پس از آن در برخی مناطق مرکزی شهر میزان آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما امسال در بازه زمانی که طرح زوج یا فرد پنجشنبه‌ها حذف شد، غلظت برخی آلاینده‌ها ازجمله ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون از حدود ساعت ۷صبح افزایش پیدا می‌کرد و تا عصر ادامه داشت. شهیدزاده با بیان اینکه این افزایش غلظت آلاینده‌ها طی روزهای پنجشنبه نسبت به سال گذشته کمتر اما نسبت به روزهای غیرتعطیل امسال بیشتر بود، اظهار کرد: درست است که پنجشنبه‌های امسال خودروهای بیشتری در محدوده زوج یا فرد تردد داشتند اما خوشبختانه امسال تعداد خودروهایی که معاینه‌ فنی گرفتند نیز بیشتر بود و این موضوع توانست تا حد زیادی مانع تولید آلودگی زیاد توسط خودروهایی شود که در طرح ترافیک تردد می‌کنند. در نهایت می‌توان جمع‌بندی کرد که پنجشنبه‌های امسال نسبت به سایر روزهای ایام هفته تقریبا در تمامی ساعات آلودگی بیشتری داشت؛ درصورتی‌که طی سال گذشته در روزهای کاری هفته در اغلب ساعات بعدازظهر، آلودگی بیشتری مشاهده می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید