• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48945
+
-

مهندسی اصولی، تضمین موفقیت است

شهردار تهران: نوروز گذشته همکاران معاونت فنی و عمرانی به‌صورت 3 شیفت مرمت پل کریمخان را انجام دادند

خبر
مهندسی اصولی، تضمین موفقیت است


گردهمایی کارکنان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن زمینه‌ای برای یادآوری دستاوردهای ساخت‌وساز در دوران دفاع‌مقدس و همینطور بازآفرینی فضای‌های شهری پس از پایان جنگ تحمیلی شد. به گزارش همشهری، شهردار تهران در این مراسم گفت: اگر امروز به دوران دفاع‌مقدس افتخار می‌کنیم یکی از دلایلش این است که در بخش مهندسی، اصولی کار کردیم؛ اگر راهی بود آن را با تلاش طی می‌کردیم و اگر راهی نبود یک راه جدید ایجاد می‌کردیم.

«پیروز حناچی» در ادامه به ساخت دو پل مهم و تأثیرگذار بعثت و خیبر در زمان جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: یکی از این سازه‌ها روی اروند و دیگری روی هورالعظیم کشیده شد. پل بعثت روی رودی نصب شد که ارتفاع جزر و مد آن 2متر بود و سرعت آب گاهی به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید. این دو پل نقش مهمی در پیروزی‌های ما در دفاع‌مقدس داشتند. علاوه بر این، زنجیره بیمارستان‌های صحرایی که به وسیله مهندسین ساخته شد، نقش زیادی در کاهش تلفات رزمندگان ایفا کرد.

فرهنگسرا
کاربری ساختمان فرهنگسرای بهمن در سال 1370از کشتارگاه به وضعیت فعلی تغییر کرد که بخشی از تغییر رویکرد‌های مدیریت شهری - از خدماتی به فرهنگی - در زمان خود به شمار می‌آمد. حناچی با اشاره به پیشینه کشتارگاه میدان بهمن گفت: ساخت این فرهنگسرا نتیجه یک تصمیم درست و بجا بود و اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد امروز در سالن‌های مجاور ما، کشتارگاه صنعتی فعالیت می‌کرد. در مدیریت، همواره با چنین شرایطی روبه‌رو هستیم که تصمیمات یا درست و به موقع گرفته می‌شوند یا فرصت‌ها از دست خواهند رفت.

شهردار تهران عنوان کرد: در سال ۶۵ انفجاری خیابان شیخ هادی تهران را به لرزه درآورد و قبل از آن هم هیچ آژیری به صدا درنیامد. تا مدتی همه مبهوت بودند چراکه آن روز نخستین موشک بردبلند عراق به تهران اصابت کرده بود. پس از آن مسئولان تلاش کردند تا از طریق برخی کشورها موشک به‌دست بیاورند و با دشمن مقابله کنند.

طرح‌های عمرانی
از چند سال پیش که مشکلات مالی بر طرح‌های مختلف شهرداری تأثیر گذاشت، معاونت فنی و عمرانی که اغلب پروژه‌های هزینه‌بری را در دست داشت، با فشار مالی بیشتر روبه‌رو شد. با این حال پروژه‌های حیاتی به‌کار خود ادامه دادند و برخی از آنها به مرحله افتتاح رسیدند. شهردار تهران گفت: سال ۹۷ سال دشواری برای شهرداری بود و شما که در معاونت فنی و عمرانی فعالیت می‌کنید بیشتر از سایرین کمبود اعتبار را درک کرده‌اید. در دوره‌ای هستیم که علاوه بر کمبود منابع و شرایط خاص کشور، با تغییر نگرش در مدیریت شهری مواجه هستیم؛ با این حال فراموش نمی‌کنیم که در نوروز گذشته همکاران ما در معاونت فنی و عمرانی به‌صورت 3 شیفت پروژه مرمت پل کریمخان را پیش بردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید