• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 بهمن 1396
کد مطلب : 4882
+
-

انتقام‌جویی مجازی خواستگار سمج

خواستگار سمج وقتی از سوی دختر موردعلاقه‌اش جواب منفی شنید، ‌نقشه انتقام‌جویی کشید.

به گزارش پلیس فتا، چندی قبل دختری جوان با مراجعه به پلیس فتای استان ایلام مدعی شد که فردی در فضای مجازی برای او مزاحمت ایجاد کرده و دست به اخاذی می‌زند. وی گفت: فرد مزاحم با شماره‌های مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌ام را برایم ارسال و تهدید می‌کند که آنها را  در تلگرام و اینستاگرام پخش کرده و آبرویم را می‌برد. این در حالی است که من اصلا فرد مزاحم را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چطور عکس‌های شخصی مرا به‌دست آورده است.  با این شکایت، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با تلاش مأموران در نهایت فرد مزاحم شناسایی و دستگیر شد.

او کسی نبود جز خواستگار سابق شاکی که برای انتقام‌جویی نقشه مزاحمت و اخاذی کشیده بود. پسر جوان در بازجویی‌ها گفت: وقتی از دختر موردعلاقه‌ام خواستگاری کردم و جواب منفی شنیدم تصمیم گرفتم هرطورشده از او انتقام بگیرم و به‌خاطر خصومت شخصی باید کینه‌ام را خالی می‌کردم اما فکرش را نمی‌کردم که لو بروم. وی ادامه داد: عکس‌های خصوصی و خانوادگی شاکی را هم از روی گوشی موبایل یکی از نزدیکان او سرقت کرده بودم و به این ترتیب نقشه‌ام را اجرا کردم.

در همین حال سرهنگ جمالی، رئیس پلیس فتای استان ایلام گفت: متهم با قرار قانونی بازداشت شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. سرهنگ جمالی تصریح کرد: براساس قانون جرایم رایانه‌ای افرادی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کنند به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.‎

این خبر را به اشتراک بگذارید