• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48792
+
-

بدافزار قاتل باتری و بسته اینترنت

اگر شارژ گوشی‌تان زود تمام می‌شود یا حجم بسته اینترنت‌تان ناگهان به پایان می‌رسد، شاید گرفتار بدافزار جدیدی به نام DrainerBot شده باشید

بدافزار قاتل باتری و بسته اینترنت

اگر فکر می‌کنید گوشی اندرویدی‌تان به‌تازگی کند شده، باتری‌اش زودتر تمام می‌شود یا حجم بسته اینترنت که خریداری می‌کنید ناگهان به پایان می‌رسد، ممکن است قربانی بدافزار جدیدی به نام «DrainerBot» شده باشید. این بدافزار به ‌گفته محققان، تاکنون بیش از 10میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرده ‌و به‌خاطر رعایت‌نکردن نکات امنیتی، گسترش آن همچنان سرعت زیادی دارد. به گزارش آرس تکنیکا، این بدافزار خود را در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های به‌ظاهر بی‌خطر پنهان کرده و پس از قرارگیری روی حافظه تلفن هوشمند، شروع به دانلود ویدئوهای تبلیغاتی تا حجم 10گیگابایت در‌ ماه می‌کند. این فیلم‌های تبلیغاتی هیچ‌وقت توسط کاربر مشاهده نمی‌شوند و بدافزار خودش آنها را پس از مدتی پاک می‌کند اما پول هنگفتی به جیب طراحان بدافزار با دانلود فیلم‌ها می‌رود. اریک روزا، معاون ارشد و مدیر بخش داده‌های ابری شرکت اوراکل، می‌گوید: این بدافزار یکی از نخستین مواردی است که به‌صورت مستقیم موجب ضرر مالی کاربران می‌شود و علاوه بر مصرف حجم دیتای خریداری‌شده توسط آنها، با در اختیار گرفتن منابع سیستم و فعالیت 24ساعته، سبب داغ‌شدن دستگاه و کاهش عمر باتری هم خواهد شد. به‌کار‌گرفتن بیش از اندازه پردازنده گوشی باعث می‌شود تا شما برای کارهای عادی‌تان با مشکل مواجه شوید و علاوه بر این هر روز مجبور شوید چندبار گوشی‌تان را شارژ کنید.

مکث
چطور کشف کنید؟


 برای کشف این بدافزار باید خودتان دست به‌کار شوید. اگر احساس می‌کنید که زود شارژ گوشی و حجم اینترنت‌تان تمام می‌شود، اول از همه به آدرس Settings > Connections > Data Usage > App Data Usage بروید و میزان دیتای مصرفی توسط نرم‌افزارهای نصب‌شده را بررسی کنید. یادتان باشد که این بدافزار خودش را پشت اپلیکیشن‌های دیگری که خودتان نصب کرده‌اید، پنهان می‌کند. اگر اپلیکیشنی به جز شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای تغییر‌IP  و یوتیوب (یا هر پلتفرمی که با فایل‌های ویدئویی سر و کار دارد) مصرف اینترنت چند‌گیگابایتی در ‌ماه داشت، احتمالا به DrainerBot  آلوده بوده و بهتر است آن را هرچه سریع‌تر پاک کنید. Perfect365، VertexClub Draw Clash of Clans، Touch ‘n’ Beat - Cinema، Solitaire: 4Seasons از جمله اپلیکیشن‌هایی هستند که این بدافزار برای پنهان‌شدن از آنها سوءاستفاده می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید