• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 3 اسفند 1397
کد مطلب : 48675
+
-

وضعیت مطلوب دریاچه ارومیه

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران گفت: دریاچه ارومیه تنها اکوسیستم در بین 24 تالاب کشور به‌شمار می‌رود که طی 8 سال گذشته شرایط خود را حفظ کرده و این درحالی است که بیش از 70 تا 80درصد از تالاب‌ها طی این سال‌ها بی‌آب بوده است.
به گزارش ایرنا، مسعود تجریشی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری تمام تلاش خود را برای حل این ‌مشکل زیست‌محیطی به‌کار می‌گیرد، گفت: کم‌آبی دریاچه ارومیه یک موضوع فراملی بوده و یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در این حوزه، احیای دریاچه است. تجریشی با تأکید بر اینکه دولت تعهد داده تا در 3 سال آینده تراز آب دریاچه ارومیه یک‌ متر افزایش یابد، اضافه کرد: دریاچه نسبت به سال قبل و نسبت به 4 سال گذشته وضعیت مطلوبی دارد ولی این موضوع نباید موجب غفلت و کاهش تلاش‌ها شود. وی با بیان اینکه افزایش سالانه 30سانتی‌متری آب دریاچه باید در کانون توجه باشد، گفت:50 درصد منابع مالی در این چند سال به پروژه‌هایی تخصیص یافته که از طریق آنها هنوز آبی به دریاچه وارد نشده و امید است که به‌زودی این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
به گفته تجریشی، از سال 1398پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ازجمله انتقال آب از زاب، تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و تبریز و چندین طرح دیگر وارد مدار آب‌دهی به دریاچه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید