• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48492
+
-

بیش از 800 تبهکار در طرح رعد 22 پلیس پایتخت دستگیر شدند

نقشه‌های عجیب برای سرقت‌های عجیب‌تر

داخلی
نقشه‌های عجیب برای سرقت‌های عجیب‌تر


بیست و دومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت با هدف دستگیری مجرمان و سارقان، به بازداشت بیش از 800تبهکار منجر شد. در میان این افراد سارقانی حضور داشتند که دست به سرقت‌های عجیبی زده بودند.

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، صبح دیروز در محوطه پلیس پیشگیری پایتخت حاضر شد و درخصوص دستاوردهای طرح رعد 22گفت: با اجرای این طرح حدود ۲۹۰ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد و مأموران با حضور در ٢٩٠ نقطه از پایتخت، بیش از 800سارق، مالخر، قاچاقچی، دلال ارز و... را دستگیر کردند.

وی افزود: ۶۸۷ نفر از دستگیر‌شدگان سارق هستند که با دستگیری آنها 24باند منهدم شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۴۵ نفر از آنها دارای سوابق متعدد از یک تا چندبار زندان هستند و ۳۴۲ نفر دیگر نیز جزو سارقانی هستند که برای نخستین بار دست به سرقت زده‌اند.

رئیس پلیس تهران در ادامه از کشف ١٣٣ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق، بیش از ۱۰ هزار سی‌دی مبتذل و مستهجن، ۳۲۲ کیلوگرم مواد‌مخدر و همچنین دستگیری ۲۰ دلال ارز در صبح سه‌شنبه خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۹۰ دلال ارزی در زندان هستند و پلیس با فعالیت صرافی‌های غیرمجاز نیز در هماهنگی با بانک مرکزی و دستگاه قضایی مقابله کرده و خواهد کرد. وی با بیان اینکه با اقدامات دلالان و مخلان بازار ارز در فضای مجازی نیز برخورد می‌شود، گفت: تعدادی سایت و کانال که اقدام به انتشار نرخ کاذب ارز و یا تشویش در بازار ارز کرده بودند شناسایی و مسدود شده و گردانندگان آنها نیز احضار شدند.


سرقت احشام با شگردی عجیب
سناریوی 2 دوست برای سرقت گوسفند و بز کمی عجیب بود. آنها خود را زیر زمین مخفی می‌کردند و بی‌آنکه چوپان متوجه شود گوسفندها را می‌دزدیدند. طراح نقشه این سرقت عجیب در گفت‌وگو با همشهری جزئیات دزدی‌هایشان را شرح می‌دهد.



ایده سرقت چطور به ذهنت خطور کرد؟
یک شب در حال عبور از منطقه بیابانی حوالی باقرشهر بودم که صدای زنگوله‌ای را شنیدم. جلوتر که رفتم دیدم بزی داخل چاه افتاده است. به دوستم زنگ زدم و با هم به کمک بز رفتیم. آن را از چاه بیرون کشیدیم و نجاتش دادیم. پس از چند روز بز را به قیمت یک میلیون تومان فروختیم و این بود که ایده سرقت احشام با حفر چاه به ذهنم خطور کرد.

 از ترفندتان بگو؟
در بیابان‌ها چاهی حفر می‌کردیم. به اندازه‌ای که من و دوستم داخل آن جا شویم. درواقع داخل چاهی که حفر می‌کردیم پنهان می‌شدیم و منتظر می‌ماندیم تا چوپان به همراه گوسفندان گله از آنجا عبور کند. بعد گوسفندی که از روی چاه عبور می‌کرد را گیر می‌انداختیم و پایش را می‌کشیدیم داخل چاه. بعد دست و پا و دهانش را می‌بستیم و منتظر می‌ماندیم تا چوپان برود. پس از آن گوسفند دست و پا بسته را به داخل ماشین‌مان انتقال داده و آن را می‌فروختیم.

 چند می‌فروختید؟
بین یک تا ٥ میلیون تومان.

چند گوسفند با این شگرد سرقت کردید؟
حدود ١٣ رأس.

 سابقه داری؟
نه این نخستین باری است که دست به خلاف زده‌ام. شاید ظاهرم کمی غلط‌انداز باشد اما من آدم حسابی بودم. روزی برای خودم برو و بیایی داشتم. کارخانه‌دار بودم و پارچه‌بافی می‌کردم اما سال 74 یک محموله سنگین پارچه به روسیه و ارمنستان صادر کردم که سرم را کلاه گذاشتند و دیگر هرگز به پولم نرسیدم. همین باعث شد ورشکست شوم و پس از مدتی با طلبکاران درگیر بودم. حتی همسرم از من طلاق گرفت و به همراه فرزندانم به آمریکا رفت.

 چطور دستگیر شدید؟
راستش وقتی ما بز پیشروی گله را سرقت کردیم مالباخته که دامداری دارد متوجه آن شده و به پلیس خبر داده بود. او تا قبل از این متوجه سرقت گوسفندها نشده بود؛ به همین دلیل مأموران در اطراف محل کمین کرده و هنگامی که ما گوسفندی را سرقت کرده و در حال انتقال آن به داخل ماشین بودیم گیرمان انداختند.


سرقت به‌خاطر ولنتاین
در میان متهمانی که در تازه‌ترین طرح پلیس دستگیر شده‌اند، جوانی 20ساله به چشم می‌خورد که می‌گوید تنها به‌خاطر تهیه کادوی ولنتاین دست به سرقت زده است.



 چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟
راستش را بخواهید دلم می‌خواست دختر موردعلاقه‌ام را خوشحال کنم. او 15ساله است و اگر هدیه مورد علاقه‌اش را می‌خریدم واقعا ذوق‌زده می‌شد. از سوی دیگر من در آژانس املاک کار می‌کنم و پول زیادی برای خرید هدیه گرانقیمت نداشتم.

 به خاطر هدیه دست به سرقت زدی؟
 آن روز قصد داشتم به خانه برادرم بروم تا از او پول قرض بگیرم و برای دختر موردعلاقه‌ام هدیه بخرم که بین راه چشمم به خانه‌ای ویلایی افتاد. در خانه باز بود و با یک نگاه، ‌کفش سفید مارک‌داری نظرم را جلب کرد. کفش تقریبا نو و مقابل در ورودی بود. این شد که وسوسه سرقت آن به جانم افتاد. وارد حیاط شدم اما به محض اینکه می‌خواستم کفش را بردارم صاحبخانه وارد شد. از ترسم فورا به داخل خانه رفتم و در حمام پنهان شدم. آنقدر دستپاچه شده بودم که نمی‌دانستم چه می‌کنم. تا به حال خلافی در زندگی‌ام مرتکب نشده بودم برای همین خیلی هول شدم.

 بعد چه شد؟
مالباخته پلیس را خبر و در حمام را به رویم قفل کرد. پلیس هم رسید و دستگیرم کرد.


مادربزرگ جیب‌بر
تنها زنی که دیروز به محوطه پلیس پیشگیری منتقل شده بود هنگام جیب‌بری گیر افتاده بود. او 60ساله بود و می‌گفت سابقه‌دار نیست و زمانی که تصمیم به سرقت گرفته دستگیر شده است.



 چطور دستگیر شدی؟
عصر جمعه به بازاری حوالی عبدل‌آباد رفتم و می‌خواستم با سرقت موبایل خانم‌ها، پول جهیزیه دخترم را جور کنم اما در چهارمین سرقت گیر افتادم. آن هم زمانی که می‌خواستم موبایل خانمی را از جیبش بردارم متوجه شد و مچم را گرفت.

 چرا سرقت؟
20سال پیش شوهرم فوت شد و من برای تامین هزینه زندگی 5فرزندم در خانه‌های مردم کار می‌کردم. حتی سر چهارراه گدایی می‌کردم اما به تازگی مریض شده‌ام و نمی‌توانم بیشتر از 10 دقیقه سر پا بایستم برای همین تصمیم گرفتم دزدی کنم تا خرج جهیزیه دخترم جور شود اما از بخت بدم یک ساعت پس از شروع دزدی دستگیر شدم.


مشروب با براده‌های طلا


ماموران پلیس در رعد 22موفق شدند بیش از 100 شیشه از گران‌قیمت‌ترین مشروبات الکلی را در خانه تاجر پولداری کشف کنند. در این مشروبات الکلی براده‌های طلا وجود دارد و هرشیشه آن حدود دو و نیم تا سه ونیم میلیون تومان به فروش می‌رفت. به گفته یکی از مأموران کلانتری دولت‌آباد، چند وقت قبل گزارشی به‌دست مأموران رسید که مردی تاجر در خانه‌اش صدها شیشه مشروب گران‌قیمت دارد. این تاجر یک خانه اعیانی در شمال تهران و یک باغ ویلا حوالی دولت‌آباد داشت که در طرح رعد 22دستگیر شد. او که تاجر پوشاک است در بازجویی‌ها گفت که به‌خاطر شرایط کاری‌اش به کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه و... سفر می‌کند و این مشروبات را از آنجا تهیه کرده تا در جشن و مهمانی با تجار دیگر با این مشروبات طلا از آنها پذیرایی کند. درواقع قصدش این بود که مقابل مهمان‌هایش خودنمایی کند که در نهایت گیر افتاد و بیش از 100شیشه مشروبات گران‌قیمت در خانه‌اش کشف‌شد.


توت فرنگی با طعم تریاک



ماموران کلانتری خانی‌آباد در طرح رعد 22 راننده کامیونی را دستگیر کردند که 5کیلو تریاک در بار توت‌فرنگی حمل می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که او در جیرفت بیش از 300کیلو توت فرنگی بار زده و زیر آن بیش از 5کیلو تریاک جاسازی کرده بود که در جنوب غرب تهران گیر افتاد. وی مدعی شد که اطلاعی از بسته تریاک‌ها نداشته و فقط 500هزارتومان برای حمل توت‌فرنگی‌ها از جیرفت به میوه و تره‌باری در جنوب غرب تهران از فردی پول گرفته است که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید