• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48246
+
-

تجهیز تیم کشتی امید با نفرات بزرگسال

تجهیز تیم کشتی امید با نفرات بزرگسال

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند در شهر یاکوتسک روسیه برگزار شود. تیم امید در این رقابت‌ها به نمایندگی از کشتی ایران به میدان خواهد رفت. از فدراسیون خبر می‌رسد که قرار است چند کشتی‌گیر بزرگسال، تیم ملی امید ایران را در این رقابت‌ها همراهی کنند.

   علیرضا رضایی: کار سختی در پیش داریم
علیرضا رضایی- سرمربی تیم ملی امید- زمانی که متوجه شد تیم ملی بزرگسالان قصد حضور در مسابقات
 جام جهانی را ندارد پیشنهاد حضور تیم ملی امید در مسابقات جام‌جهانی را مطرح کرد. این پیشنهاد با موافقت سرپرست فدراسیون همراه بود. تیم امید تشکیل شده از کشتی‌گیران زیر 23سال است که گویا با توافقی که بین سرمربی تیم بزرگسالان و امید انجام شده قرار است چند کشتی‌گیر بزرگسال تیم امید را در سفر به مسابقات جام‌جهانی همراهی کنند. علیرضا رضایی درباره شرایط آمادگی این تیم برای شرکت در مسابقات جام جهانی گفت:«حضور تیم امید در جام جهانی که رقبای رده بزرگسالان در آن به میدان می‌روند ارزش فراوانی برای ما دارد چرا که بهترین فرصت بچه‌های ما برای کسب تجربه و عرض اندام در برابر بهترین‌های دنیاست. خوشبختانه تمام کشتی‌گیران در وضعیت خوبی به‌سرمی‌برند و تمرینات خود را در اردوی تیم ملی دنبال می‌کنند. نفرات جوانی در اختیار داریم اما همگی آماده‌اند تا برای ارائه بهترین نمایش به روسیه بروند. چند کشتی‌گیر رده بزرگسالان به تمرینات تیم امید اضافه شده‌اند و قصد داریم از ۲ یا ۳ کشتی‌گیر رده بزرگسال در ترکیب تیم ملی امید در جام جهانی استفاده کنیم. برخی از نفرات تیم ما بسیار جوان هستند اما انگیزه زیادی دارند تا با تمام وجود برای کسب بهترین نتیجه مبارزه کنند و از فرصتی که برایشان مهیا شده بیشترین بهره را ببرند». سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به این سؤال که چه سطح کیفی را برای مسابقات پیش‌بینی می‌کند ،گفت:«با توجه به میزبانی روسیه می‌توان پیش‌بینی کرد این تیم با تمام توان در جام جهانی حضور خواهد داشت. ضمن اینکه تیم آمریکا هم برای کسب عنوان قهرمانی از بهترین‌های خود استفاده خواهد کرد. در گروه دیگر جام جهانی هم جدال حساس و سختی بین تیم‌های روسیه، کوبا، ژاپن و ترکیه پیش‌بینی می‌شود که به همین دلیل می‌توان گفت سطح رقابت‌ها بسیار بالا خواهد بود و کار سختی در پیش داریم».

   روس‌ها فقط قهرمانی می‌خواهند 
روسیه در حالی میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است که پیش‌تر قرار بود این مسابقات به میزبانی مشهد برگزار شود. تیم روسیه قصد دارد با نفرات سرشناس خود در این رقابت‌ها شرکت کند. مربیان روسیه بارها اعلام کرده‌اند به هیچ عنوانی جز قهرمانی راضی نخواهند شد. چند روز پیش ولادیمیر پوتین -رئیس‌جمهور روسیه- از اردوی تیم ملی کشتی این کشور بازدید کرد و قول اهدای پاداش خوب در صورت قهرمانی را به کشتی‌گیران این کشور داد. در این مسابقات تیم ایران با تیم‌های آمریکا، گرجستان و مغولستان همگروه‌ است و در طرف مقابل تیم‌های روسیه، کوبا، ژاپن و ترکیه حضور دارند. طبق برنامه این مسابقات،‌ ایران ابتدا با تیم مغولستان مسابقه می‌دهد و سپس به‌ترتیب مقابل تیم‌های آمریکا و گرجستان به میدان می‌رود. با توجه به شرایط کشتی ایران طی 2سال اخیر و نتیجه ضعیف در مسابقات جهانی(کسب عنوان نهم و ششم) تمامی رقبا برای آزادکاران حریفی جدی محسوب می‌شوند. در گروه ایران تیم‌های آمریکا و گرجستان می‌توانند برای کشتی‌گیران ایران خطرساز باشند و درصورت راهیابی به فینال کاری به‌مراتب سخت‌تر در مقابل تیم روسیه خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید