• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4806
+
-

وقایع‌اتفاقیه

همشهری، 1 بهمن 1376 سفر تاریخی پاپ به کوبا

وقایع‌اتفاقیه

 

سفر تاریخی پاپ به کوبا آغاز شد: کلیسای کاتولیک، به منظور تامین جان ژان‌پل دوم رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به کوبا، 1800نیروی محافظ برای وی استخدام کرده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از رم، این نیروها، جدای از هزاران مأمور امنیتی دولتی کوبا هستند که وظیفه تامین امنیت مراسم و مکان‌ها را برعهده دارند.

از سال1959 که فیدل‌کاسترو در کوبا به قدرت رسید، فعالیت رسمی کلیسا در این کشور محدود شد و پاپ که از همه کشورهای آمریکای لاتین دیدار کرده است، تا امروز به کوبا نرفته بود. از این رو بیشتر تحلیلگران، این سفر را رویدادی تاریخی و تاثیرگذار می‌دانند.

تیم ملی فوتبال ایران غربال می‌شود: تمرینات تیم ملی فوتبال ایران زیرنظر تومیسلاو ایویچ و ژلکو میاچ در 4 نوبت در روزهای یکشنبه و دوشنبه دنبال شد. در این تمرینات نکات بدیع و تازه‌ای وجود داشت که همین مسئله انگیزه بازیکنان را دوچندان کرده بود و نفرات تیم ملی با اشتیاق بالایی در تمرینات شرکت می‌کردند. البته به دلیل نبود یک زمین چمن سالم و استاندارد در تهران، مربیان تیم ملی مجبور شدند که تمرینات بدنی خود را در زمین‌های پوشیده از برف انجام دهند و تمرینات تاکتیکی هم در سالن مجموعه ورزشی انقلاب انجام شد.

هرچند هنوز مربیان تیم ملی در خصوص بازیکنانی که خط می‌خورند اظهارنظر رسمی نکرده‌اند اما از نحوه تمرین و قرار گرفتن بازیکنان در گروه‌بندی می‌توان حدس زد چه نفراتی راهی هنگ‌کنگ خواهند شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید