• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47670
+
-

سرقت 15میلیاردی از خانه مرد برج‌ساز

سرقت 15میلیاردی از خانه مرد برج‌ساز


مرد آشنا صورتش را گریم کرد و کلاه‌گیس به سرش گذاشت و در نقش مأمور دست به سرقتی میلیاردی زد اما تنها 24ساعت بعد به دام پلیس افتاد. به‌گزارش همشهری، ساعت11:45 چهارشنبه گذشته مأموران کلانتری134 شهرک‌غرب در جریان سرقت میلیاردی از برجی مسکونی در سعادت‌آباد قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد مردی میانسال پس از ورود به برج، با نشان دادن کارت شناسایی، خودش را مأمور امنیتی معرفی کرده و از مسئول لابی برج سراغ یکی از ساکنان را که مردی برج‌ساز بود گرفته است. پس از آن نیز همراه این مرد وارد آپارتمان مرد برج‌ساز شده و پس از بستن دست و پای مسئول لابی و همسر مرد برج‌ساز، دست به سرقت از آنجا زده است.

زن میانسال که در زمان سرقت در خانه تنها بود گفت: وقتی مأمور قلابی و مسئول لابی مقابل در آمدند، مرد مأمور کارتش را نشانم داد و تجهیزات نظامی هم همراهش بود. مدام می‌گفت باید خانه را تفتیش کند و شوهرم را با خود به اداره ببرد. او وارد خانه‌ام شد و پشت سر وی هم مسئول لابی آمد. بعد با تهدید اسلحه دست و پای من و مسئول لابی را بست و کلید گاوصندوق را گرفت. او حدود دو ساعت و نیم در خانه‌ام بود و وقتی رفت متوجه شدم همه محتویات داخل گاوصندوق را دزدیده است. از سند خانه گرفته تا اسناد و مدارک خودروها، مقدار زیادی ارز (دلار ، یور و...)، سکه‌های طلا، طلا و جواهرات خودم و دخترم و حتی دفترچه کوپنی که برای سال‌ها قبل بود هم دزدیده شده بود. ارزش این اموال بالای 15میلیارد تومان بود.

با اظهارات این زن، گروهی از مأموران با دستور سرهنگ ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری134 شهرک‌غرب تحقیقات خود را برای شناسایی سارق شروع کردند. آنها با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته خودروی متهم را که وانت مزدا بود شناسایی و  ظرف 24ساعت موفق شدند او را دستگیر کنند. سارق میلیاردی مردی آشنا بود که چند وقت قبل ویلای شخصی‌اش در شمال کشور را به شاکی پرونده فروخته بود و برای اینکه شناسایی نشود، هنگام سرقت از کلاه‌گیس و گریم استفاده کرده بود. این مرد که 57ساله و مکانیک است، روز گذشته درباره انگیزه‌اش از سرقت به همشهری گفت: اردیبهشت‌ماه امسال به‌دلیل نیاز شدیدی که به پول داشتم تصمیم گرفتم ویلای شخصی‌ام در شمال کشور را بفروشم. همان زمان مرد برج‌ساز (مالباخته) به من زنگ زد و گفت ویلا را می‌خواهد و پولش نقد است. او ویلایم را به مبلغ 740میلیون تومان خرید اما مدتی بعد که به شمال رفتم متوجه شدم ویلایم حدود یک میلیارد و 700میلیون تومان ارزش داشته است. وی ادامه داد: به مرد برج‌ساز زنگ زدم تا معامله را به‌هم بزنم اما او زیر بار نرفت. برای همین نقشه سرقت از خانه‌اش را کشیدم تا مجبورش کنم ویلا را پس بدهد اما خیلی زود دستگیر شدم. به‌گفته سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید