• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4751
+
-

کوتاه از استان‌ها

برف در جاده‌های ۶ استان

 

در برخی از محورهای استان های اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کردستان، قم، همدان و مرکزی بارش برف و در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، لرستان، همدان و کرمانشاه بارش برف وباران تردد را با مشکلاتی مواجه کرده است.

(همشهری)

 

 

 

جولان آنفلوانزای مرغی در قم

 

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی روزهای گذشته بسیاری از مرغداری‌های قم را درگیر کرده است. تا کنون حدود 4 میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ به دلیل این بیماری معدوم شده است. حدود ۸ میلیون و 700 هزار مرغ تخم‌گذار در حال حاضر در واحدهای صنعتی قم وجود دارد و با توجه به درگیری این واحدها و معدوم‌سازی‌های صورت گرفته تقریباً ۴۶ درصد از مرغ‌های تخم‌گذار استان قم معدوم شده‌اند.

(مهر)

 

 

 

رفع تصرف 15 کیلومتر ساحل خزر

 

مهران ولی‌پور، رئیس دادگستری چالوس، گفت: 15 کیلومتر از 16 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان پس از رفع تجاوز، آزاد شد. (فارس)

 

 

 

ثبت جهانی شوش در خطر است

 

طرح تخریب پل روگذر شهر شوش برای ساخت زیر گذر روی عرصه باستانی شهر شوش آغاز شده است. مسئولان سازمان میراث فرهنگی مخالفت خود را با این کار به صراحت اعلام کرده اند، زیرا ثبت جهانی شوش را به خطر می اندازد‌.

(میزان)

 

 

 

احیای باغ سیب مهرشهر

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اعلام کرد تا پایان امسال احیای 186 هکتار از باغ تاریخی مهرشهر به پایان می‌رسد. حسین عطایی افزود: از مجموع ٢٧٢ هکتار مساحت باغ سیب، ١٨٦ هکتار تا پایان سال و ٨٥ هکتار دیگر شامل درختان گلابی در سال 1400 احیا خواهد شد. (ایرنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید