• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 1 بهمن 1396
کد مطلب : 4749
+
-

آدم‌ربایی ساختگی به‌خاطر نمره پایین در امتحانات

 

پسر16ساله وقتی کارنامه‌اش را گرفت و دید نمره‌هایش پایین است، برای فرار از سرزنش‌های خانواده‌اش، نقشه عجیبی طراحی کرد. او خودش را ربود تا فکر پدر و مادرش را از کارنامه تحصیلی‌اش منحرف کند.

به گزارش همشهری، بعد از ظهر 24دی‌ماه بود که شهاب 16ساله از خانه‌شان در جنوب غرب پایتخت خارج شد تا به کلاس زبان برود. یک ساعت بعد اما درحالی‌که مادرش سرگرم انجام کارهای خانه بود، صدای زنگ تلفن خانه به صدا در آمد. فردی ناشناس از آن طرف خط گفت: «پسرتان شهاب را در راه کلاس زبان ربوده‌ایم».

تماس قطع شد و مادر شهاب ابتدا تصور کرد کسی قصد شوخی دارد اما 3دقیقه بعد باز هم زنگ تلفن به صدا در آمد و این‌بار صدای لرزان پسرش را شنید که می‌گفت او را ربوده‌اند.

شهاب مدعی شد که 2مرد، سوار بر پراید آبی به زور او را گروگان گرفته و می‌گویند اگر 40میلیون تومان دریافت نکنند وی را به قتل رسانده و اعضای بدنش را می‌فروشند. پس از این تماس، زن که وحشت کرده بود ماجرا را به شوهرش خبر داد و آنها پس از پیگیری از دوست شهاب متوجه شدند که پسرشان آن روز به کلاس زبان نرفته است؛ برای همین نگرانی پدر و مادر شهاب بیشتر شد و آنها تصمیم گرفتند ماجرا را به پلیس اطلاع دهند. این درحالی بود که آدم‌ربایان باز هم تماس گرفتند و مدعی شدند که اگر تا 6صبح روز بعد مبلغ درخواستی‌شان را دریافت نکنند گروگانشان را زنده به گور خواهند کرد.

با گزارش ماجرا به پلیس، پرونده‌ای پیش روی قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و با دستور وی گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران جست وجوی خود را برای پیدا کردن نوجوان ربوده شده شروع کردند. در این میان دوست صمیمی شهاب که با خانواده وی در تماس بود وقتی متوجه شد که آنها ماجرا را به پلیس خبر داده‌اند، اصرار کرد که شکایت خود را پس بگیرند. درست چند دقیقه بعد از این تماس بود که نوجوان 16ساله با شماره‌ای ناشناس به مادرش زنگ زد و تأکید کرد که اگر موضوع را به پلیس اطلاع بدهند، آدم‌ربایان جانش را می‌گیرند.

داستان ساختگی

 ‌همه‌‌چیز مرموز به‌نظر می‌رسید. با این حال تحقیقات ادامه داشت تااینکه ساعت 3بامداد 25دی‌ماه زنگ خانه به صدا در آمد و پشت در کسی نبود جز پسر ربوده شده. او که از شدت سرما می‌لرزید وارد خانه شد و وقتی خانواده‌اش از او پرسیدند که چطور از دست آدم‌ربایان فرار کرده، وی اعتراف کرد که ماجرای آدم‌ربایی داستانی ساختگی بوده است. او گفت که این نقشه را کشیده تا میزان علاقه خانواده‌اش را بسنجد و هم حواس آنها را پرت کند. چرا که به تازگی کارنامه پایان ترمش را گرفته و متوجه پایین بودن نمراتش شده بود و با این کار می‌خواست حواس خانواده‌اش را پرت کند.

در چنین شرایطی پسر نوجوان به همراه خانواده‌اش راهی دادسرای جنایی تهران شدند تا ماجرا را به قاضی اطلاع دهند. پسر 16ساله به قاضی سهرابی گفت:کلاس اول دبیرستان هستم و چون نمرات امتحانات پایان ترمم خیلی پایین بود از روی خانواده‌ام به‌خصوص پدرم خجالت می‌کشیدم. می‌ترسیدم ناراحت شود؛ برای همین وقتی یکی از دوستانم فیلم اکشنی در تلگرام برایم فرستاد که موضوع آن آدم‌ربایی بود همان لحظه نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشیدم تا ذهن خانواده‌ام را منحرف کنم.

وی ادامه داد: حدود 2هفته قبل نقشه را کشیدم و حتی دوست صمیمی من هم در جریان بود. برای اینکه همه‌‌چیز طبیعی باشد، از یک هفته قبل به مادرم چندین بار گفتم که در راه کلاس زبان 2مرد پراید سوار به طرز مرموزی تعقیبم می‌کنند. پس از آن نرم‌افزار تقلید صدا را تهیه کردم و صدای خودم را تغییر داده و خودم را مردان آدم‌ربا جا می‌زدم تا نقشه‌ام پیش برود. وی ادامه داد: روز حادثه تا ساعت 10شب با دوستم بودم و بعد کنار خرابه‌ای در نزدیکی خانه‌مان پنهان شدم تا اینکه از طریق دوستم شنیدم که خانواده‌ام، به پلیس خبر داده‌اند از سوی دیگر نتوانستم سرما را تحمل کنم و شبانه به خانه برگشتم تا همه‌‌چیز را بازگو کنم. پس از اظهارات این پسر 16ساله، مشخص شد که موضوع آدم‌ربایی در کار نبوده است. با این حال تحقیقات در این پرونده عجیب ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید