• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 23 بهمن 1397
کد مطلب : 47477
+
-

مردم ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 22بهمن، سالگرد40سالگی انقلاب را جشن گرفتند

شکوه 40سالگی‌انقلاب

انقلاب
شکوه 40سالگی‌انقلاب


      روحانی: برای تقویت قدرت دفاعی خود از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت

       حناچی: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن در یکی از گردنه‌های سخت قرار داریم

      ۴۰ میدان و بوستان شهرتهران یکشنبه و دوشنبه نورپردازی شدند

مردم ایران، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن را جشن گرفتند؛ حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب با همه مشکلات اقتصادی و معیشتی در حالی صورت گرفت که دشمنان ایران طی یک سال گذشته با این گمانه که جمهوری اسلامی 40سالگی خود را نخواهد دید بیشترین فشارها را در یک سال اخیر علیه ایران وارد کرده‌اند. 2 سال پیش جان بولتون در همایش منافقین در پاریس در یک سخنرانی معروف گفته بود که جمهوری اسلامی 40سالگی خودش را نخواهد دید و دیروز در شبکه‌های اجتماعی این سخنرانی در کنار تصاویری از راهپیمایی بزرگ مردم در شهرهای ایران گذاشته شد. طی سال‌های گذشته اگر گاهی حاشیه‌های سیاسی بر جشن انقلاب سایه می‌انداخت، دسته‌ای علیه دسته‌ای دیگر شعار سر می‌داد و گروهی هم مسئولان و مقامات کشور را مورد تعدی و توهین قرار می‌دادند امسال همه برای دفاع از کیان انقلاب، اختلاف‌نظرهای سیاسی را کنار گذاشتند؛ تذکر و توصیه‌های رهبر انقلاب در 19بهمن امسال ناظر به همین مسئله بود؛ اشارات اخیر رهبری مانع از تکرار حاشیه‌سازی‌‌های هر ساله در سالگرد پیروزی انقلاب شد و سبب شد که چهلمین سالروز پیروزی انقلاب تجلی‌گر وحدت میان همه اقشار مردم و گروه‌های سیاسی باشد.


روحانی: هر جا پیروز شده ایم ملت و دولت کنار هم بودند
بر حسب سنت هر ساله، رئیس‌جمهور کشورمان سخنران مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تهران بود. حسن روحانی با بیان اینکه ملت ایران 40 سال پیش، از استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهایی یافت و توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین مستقر سازد، گفت: امسال در شرایطی جشن 22بهمن را برگزار می‌کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه، مردم ما را تحت فشار تحریم قرار داده‌اند. حسن روحانی در بخشی از سخنان خود در اجتماع مردم تهران با تأکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌ها از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این 40سال و به‌ویژه در  5سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.
روحانی با بیان اینکه امروز نقش ایران در منطقه از همیشه تاریخ بیشتر است، گفت: بدون ایران هیچ‌گونه طرحی در این منطقه قابل اجرا نخواهد بود؛ این را استکبار جهانی، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که این پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود. رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی، تبلیغی و اقتصادی در برابر دشمنان ایران که با سبوعیت با مردم رفتار می‌کنند، قرار داریم. این مشکلات را باید با همکاری یکدیگر حل کنیم. هر جا پیروز شده‌ایم جایی بوده که ملت و دولت در کنار هم، پشت سر رهبری قرار گرفتند. رئیس‌جمهور تأکید کرد: نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود. آمریکا دی‌ماه پارسال اعلام کرد که ایران را به زمین می‌زنم که نشد. در اردیبهشت، مرداد و 13آبان و در کریسمس و عید سال مسیحی امسال اعلام کرد که ایران را به زانو در می‌آورد که نشد. قول داده بود 22بهمن همه سران فاسد رژیم آمریکا در تهران باشند که آن هم نشد. هر چه گفتند نشد و نخواهد شد. روحانی با اشاره به‌وجود برخی مشکلات در زندگی روزمره مردم، خاطرنشان کرد: با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت زیرا وضع آمریکا به‌مراتب بدتر از آن چیزی است که خودشان فکر می‌کردند و وضع منطقه ما بسیار بهتر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کردند. رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات و صندوق رای در جمهوری اسلامی افزود: آنچه باعث شده است روز به روز مردم به رغم فشارهای دشمن با نشاط بیشتر، مسیر و آرمان خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یکبار پای صندوق رأی می‌شتابند و افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. صندوق آراء تضمین حفظ این نظام است. هر کس هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراء به دنبال تحقق آن است. روحانی در بخشی از سخنان خود افزود: به سیاست شفافیت ادامه می‌دهیم تا با فساد مبارزه کنیم. حمایت از اقشار مستضعف را ادامه خواهیم داد. تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد و جایگاه ایران را مرتفع‌تر خواهیم کرد. فضای کسب و کار را بهتر از گذشته آماده می‌کنیم و خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی را ادامه می‌دهیم.
  رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه جایگاه ایران روزبه‌روز والاتر و بالاتر خواهد بود و ما از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: آرمان امروز ما همان آرمان 40سال پیش‌است.‌


    حیرت از حضور
برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب و سخنرانی‌های صورت گرفته توسط مقامات کشورمان بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت؛ نشریه آلمانی «اشپیگل» با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور نوشت: «ایران مصمم است تا برنامه نظامی خود را با قدرت پیگیری کند و برنامه موشک‌های بالستیک خود را توسعه دهد.» دیگر شبکه‌های خبری مطرح جهانی ازجمله رویترز و آسوشیتدپرس هم به انعکاس گسترده راهپیمایی مردم در سراسر کشور پرداختند. رویترز نوشت که «مشارکت مردمی گسترده در مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی بود که ایران همچنان با مشکلات عمده اقتصادی مواجه است.» آسوشیتدپرس هم به نمایش اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران اشاره کرد و نوشت: «در کنار شعار مرگ بر آمریکا، راهپیمایی روز دوشنبه همچنین عرصه‌ای برای نمایش موشک‌های نظامی ساخت ایران بود.» خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به حضور مردم ایران در خیابان‌های سراسر کشور، خاطرنشان کرد: مردم تهران درحالی‌که تصاویری از بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر ایران در دست داشتند، شعارهایی ضد‌آمریکا و رژیم صهیونیستی سر داده و اقدامات آنها را محکوم کردند. روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم نیز راهپیمایی روز 22بهمن را پوشش داد و نوشت: جمعیت زیادی در تهران، پایتخت ایران به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گرد آمدند. روزنامه یهودی «جوییش‌پرس» با اذعان به حضور گسترده ایرانی‌ها در راهپیمایی تهران و دیگر شهرها، نوشت که مردم ایران با تمسخر آمریکا، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند. جوییش‌پرس در تصویر این خبر، عکسی از راهپیمایی مردم زیر بارش شدید برف را به اشتراک گذاشت و افزود: «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب، این ایرانی‌ها را از جشن گرفتن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنمی‌دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید