• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 بهمن 1397
کد مطلب : 46915
+
-

دادگاه بعدی متهمان محیط‌زیست تعیین وقت نشد

دومین دادگاه محیط‌زیستی‌ها روز گذشته در حالی برگزار شد که این دادگاه هم مثل دادگاه اول آنها، غیرعلنی برگزار شد. خبرگزاری میزان، روز گذشته با تیتر «دومین جلسه محاکمه ۸ متهم جاسوسی از مراکز نظامی کشور» از برگزاری این دادگاه نوشت و تأکید کرد: در این جلسه کیفرخواست اعضا قرائت شد. این دادگاه در شعبه۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده و تاریخ بعدی برگزاری آن هنوز مشخص نیست. سیدکاظم حسینی، وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده متهمان محیط‌زیستی گفت:هر ۸ متهم این پرونده به همراه وکلایشان در جلسه حضور داشتند و زمان جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده متعاقباً اعلام خواهد شد. حسینی در گفت‌وگو با ایسنا گفت که کیفرخواست این پرونده بیش از ۳۰۰ صفحه است.
جلسه اول رسیدگی به پرونده این 8 نفر که به جاسوسی از مراکز نظامی کشور متهم شده‌اند، چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷ برگزار شد.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ از تغییر عنوان اتهامی ۴ نفر از متهمان این پرونده از سوی بازپرس خبر داد و گفت: ۸ نفر در این پرونده تعقیب شدند که کیفرخواست آنها آماده ارسال به دادگاه است و عنوان اتهامی ۴نفر از آنها افساد‌فی‌الارض است که براساس قانون، مجازات مفسد فی‌الارض اعدام است.
پیگیری برگزاری دادگاه متهمان محیط‌زیست را همشهری در نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضاییه پیگیری می‌کرد. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ۲۰ آبان امسال درخصوص پرونده فعالان محیط‌زیست و تغییر عنوان اتهامی تعدادی از متهمان از جاسوسی به افسادفی‌الارض گفته بود: باید توضیح دهم که کیفرخواست آنها تغییر نکرد بلکه عنوان آن تغییر کرد. وی افزود: عنوان اولیه اتهامی این افراد جاسوسی بود و طبق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی برخی جاسوسی‌ها می‌تواند تا افسادفی‌الارض هم پیش برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید