• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46791
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/l97V
+
-

جشن آبادی در بهار آزادی

از 745 پروژه در بخش دولتی،53 پروژه در بخش خصوصی و 138پروژه در بخش مشارکتی همزمان با دهه فجر در قزوین بهره‌برداری می‌شود

پرونده
جشن آبادی در بهار آزادی

انقلاب اسلامی در ایران به 40 سالگی رسید؛ 4 دهه از روزهایی که رژیم شاهنشاهی بار خود را برای همیشه از این دیار بست می‌گذرد و اینک این انقلاب در مرز پختگی قرار دارد. هر سال که دهه فجر از راه می‌رسد پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی متعددی افتتاح می‌شود تا از یاد نبریم که در این مدت به چه دستاوردهایی رسیده‌ایم. در سال 97 که سال سخت اقتصادی است و از نظر مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی قرار داریم، دولت تمام تلاش خود را به کار برده تا بتواند به اهداف خود در زمینه توسعه ایران دست یابد. بخشی از این طرح‌ها قرار است در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی شوند و آبادی را برای مردم مناطق مختلف به ارمغان بیاورند. روزنامه همشهری در این پرونده برنامه‌های عمرانی استان‌های قزوین و زنجان را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بررسی کرده است.


بهره‌برداری از 926پروژه عمرانی در قزوین 

استاندار قزوین گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 926پروژه با اعتباری بالغ‌بر هزار و 57 میلیارد تومان، با اشتغال‌زایی هزار و 808نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش همشهری، عبدالمحمد زاهدی در یک نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 745پروژه در بخش دولتی،53پروژه در بخش خصوصی و 138پروژه در بخش مشارکتی است. ازجمله این طرح‌ها در امور زیربنایی ۶۸۲ پروژه با ۳۱۴ میلیارد تومان، در امور اقتصادی ۱۶۷ پروژه با ۶۶۲ میلیارد تومان و در امور فرهنگی و اجتماعی ۷۷ پروژه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای 40ساله انقلاب اسلامی افزود: با وجود بیش از 2 برابر شدن جمعیت در این مدت حدود 6 برابر در حوزه راه، 30برابر در سدسازی و 14برابر در تولید برق رشد داشته‌ایم. با وجود رشد 56درصد صادرات غیرنفتی میزان اتکا به این بخش نیز به‌شدت نسبت به قبل از انقلاب کاهش داشته است.
استاندار قزوین افزایش سطح خدمات به روستاییان و افزایش امید به زندگی به دلیل ارتقای کیفیت سلامت را از دیگر دستاوردهای انقلاب در کشور برشمرد.


بهره‌برداری از 167طرح اقتصادی 

معاون اقتصادی استاندار قزوین نیز با اشاره به افتتاح 167پروژه اقتصادی در استان در این مدت افزود: بیش از 65درصد پروژه‌های آماده افتتاح در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده است. منوچهر حبیبی افزایش حجم نقدینگی بانک‌ها و مردم را از دلایل ایجاد تورم در جامعه برشمرد و افزود: اگر این مبالغ به سمت تولید هدایت شود به رونق اقتصادی در استان کمک خواهد کرد.


بهره‌برداری از 44کلاس درس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز از بهره‌برداری ۴۴ کلاس درس با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ایام خبر داد.عسگر علی جوانبخت گفت: این کلاس‌های درس در قالب ۱۱ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با 7هزار و 200 مترمربع زیربنا با اعتباری بالغ‌بر 100میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل ۵ باب دبستان، ۲ باب هنرستان دخترانه، یک کانون فرهنگی و تربیتی، یک باب سالن ورزشی سرپوشیده و ۲ باب نمازخانه مستقل است.وی افزود: ۳۰ درصد هزینه احداث این طرح‌ها از سوی خیرین تامین شده است.


افتتاح 130طرح با حضور وزیر جهاد کشاورزی

130طرح کشاورزی دامی با اعتبار بیش از 654میلیارد و 612میلیون ریال با حضور وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در آستانه دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش همشهری، این طرح‌ها شامل ۹۰ طرح آب‌وخاک، ۱۸ طرح دام و طیور، ۷ طرح آبزی‌پروری و شیلات، ۶ طرح جنگل، مرتع و آبخیزداری، ۴ طرح توسعه باغ در اراضی شیبدار و تولیدات باغی، ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و 3 طرح ذخیره‌سازی غلات، گلخانه و ترویجی است که با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده برای ۵۵۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

بهره‌برداری از سیلوی ۳۰ هزار تنی در بخش مرکزی شهرستان آبیک با ظرفیت ۳۰ هزار تن برای ذخیره‌سازی گندم و با اعتباری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد، طرح سامانه آبیاری نوین در روستای یانس آباد در مساحت 80هکتار با اعتبار 11 میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و ۱۰ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال خودیاری کشاورزان، اولین و بزرگ‌ترین مرکز پرورش بز «مورسیا» در ایران با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و بهره‌برداری از طرح داربستی ۱۷ هکتار باغ انگوردر روستای فارسین از جمله طرح‌های بزرگی بود که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در قزوین به بهره‌برداری رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید