• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 30 دی 1396
کد مطلب : 4675
+
-

افزایش دوبرابری بودجه بافت فرسوده از صندوق توسعه ملی

مجلس با افزایش دوبرابری پیشنهاد بودجه بافت فرسوده دولت از محل صندوق توسعه ملی، رقم آن را به 200میلیون دلار رساند.

 

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون عمران مجلس، درباره این موضوع، گفت که مجلس شورای اسلامی بر احیای بافت فرسوده تأکید دارد. دولت در لایحه بودجه سال97 از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی بافت فرسوده 100میلیون دلار پیشنهاد داده بود که این رقم را دوبرابر افزایش داده و به 200میلیون دلار رساندیم.

 

محمدرضا رضایی‌کوچی همچنین از مبلغی قابل توجه برای کاهش آلودگی هوا در بودجه سال97 خبر داد. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر خرید و نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار، لرزه‌نگار و سامانه هشدار که می‌تواند زلزله را 10 تا 15 ثانیه قبل پیش‌بینی کند، تأکید کرد. رضایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال97، توجه ویژه‌ای به مترو، آلودگی‌هوا و بافت فرسوده تهران دارد، گفت که 1500میلیارد تومان نیز بیشتر از سهم شهرداری اوراق مشارکت در صحن مجلس مصوب شده تا شهرداری تهران بتواند از آن برای کمک به توسعه حمل‌ونقل درون‌شهری و کاهش آلودگی هوای تهران استفاده کند.

 

مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق، این روزها کار بررسی جزئیات بودجه سال آینده کشور را در دست دارد و توجه به مشکلات شهری به ویژه بافت فرسوده می‌تواند بخش اثرگذاری از مشکلات کلانشهرهای کشور را رفع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید