• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46583
+
-

خبر‌های کوتاه/سیاست

   واکنش مطهری به باخت ایران از ژاپن
 علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسابقه تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا، ضمن انتقاد از اعتراض بیش از حد به داور در این مسابقه گفت: تیمی که می‌توانست قهرمان آسیا شود، به‌خاطر ضعف روحی و روانی و اخلاقی نتوانست به این مقام برسد و دل مردم را که در شرایط فعلی به‌شدت به آن نیاز داشتند، شاد کند. مطهری در اینستاگرام خود نوشت: اعتراض بیش از حد به داور که در بازی‌های داخلی ما یک رسم و عادت شده است، خود را در بازی ملی نشان داد و شد آنچه نباید می‌شد. باید از همه اینها برای آینده درس گرفت.

  دلیل قوام سپاه، ‌بسیج است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل قوام سپاه،  بسیج است،  زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با اشاره به اینکه بسیج یک امر فرعی نیست بلکه امری اصلی است و این نهاد قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایجاد کرد،  ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، ریل‌گذاری جدید بسیج مستضعفین اقدام مناسبی محسوب می‌شود.

  رئیس میراث فرهنگی کارخانه قطعات خودرو ندارد
حسین اربابی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری،  تاکید کرد: هیچ شرکت یا کارخانه‌ای با عنوان «قطعات ایران خودرو» به آقای مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یا نزدیکان ایشان در هیچ دوره‌ای واگذار نشده و این خبر از اساس کذب است. به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور 2روز پیش در جلسه علنی مجلس در تذکری مدعی شد: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم، پس از ۶‌ماه که رئیس‌جمهور شدند شرکت قطعات ایران خودرو را به خاندان «مونسان» واگذار کردند که متأسفانه این موضوع آینده اگزوز خودروی خراسان را به تزلزل در آورد. امروز اگزوز خودرو 002 کارگر خود را اخراج کرده است. او از خانم چنارانی تقاضا کرده که چنانچه مدارک مستند و مستدلی دارد، ارائه دهد.

   چرا ستاد دیه مالیات بدهد؟
محمدرضا امیرحسن‌خانی، نماینده مردم فردوس در مجلس در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد پرسید: چرا ستاد مردمی دیه کشور که زندانی آزاد می‌کند باید مالیات ۸ میلیاردی بپردازد؟ با رئیس سازمان امور مالیاتی صحبت کردم، این ستاد که کار خداپسندانه انجام می‌دهد باید از پرداخت مالیات معاف شود. (ایسنا)

  انتقاد به وزیر نفت
درحالی‌که بیژن زنگنه در اجلاس اخیر اوپک و در پایان 2 روز نشست پرتنش اوپک، ایران را از این کاهش تولید نفت معاف کرده و یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران آورده بود، دیروز با حمله لفظی یک نماینده مجلس مواجه شد. به‌گزارش ایسنا،‌حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس که از مخالفان برجام و منتقدان دولت است در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز خطاب به رئیس‌جمهور ادعا کرد: بدانید که کلید اقتصاد کشور درخصوص تحریم‌ها در دست وزیر نفت است. آقای زنگنه کلید را گرفته و همه در‌ها را قفل کرده و کلید را هم در جیب خود گذاشته است. ایشان روابط نفتی ما را با شرکا برهم زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید