• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 1 بهمن 1397
کد مطلب : 45341
+
-

گرسنه، تهاجمی، دیدنی

یافته‌ها از 2 بازی تدارکاتی پرسپولیس در اردوی قطر

پرسپولیس در اردوی آماده‎سازی قطر، 2 بازی تدارکاتی برابر یوپن بلژیک و الشحانیه قطر برگزار کرد که در هر دو دیدار هم به پیروزی رسید. اگرچه از بین مهره‌های مهم پرسپولیس نفراتی همچون بیرانوند، نوراللهی و بشار رسن به‌دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا غایب هستند، براساس چینش بازیکنان در زمین و تصمیماتی که برانکو در طول این دو بازی گرفت می‌توان نکاتی را پیرامون سیاست‌های کادرفنی سرخپوشان برای نیم‌فصل دوم کشف کرد.
  لوزی ادامه دارد
از اواسط نیم‌فصل اول بود که با اوج‌گیری انتقادات نسبت به سیستم 2-4-4 خطی پرسپولیس، برانکو بار دیگر به آرایش محبوب و تهاجمی لوزی بازگشت. او اگرچه ابزار محدودی به این منظور در اختیار داشت اما با استفاده از احمد نوراللهی در پست هافبک راست یا چپ، تیمش را فقط با یک هافبک دفاعی به میدان فرستاد تا آرایش هجومی پرسپولیس بار دیگر از همه دلبری کند. مرور 2بازی تدارکاتی دوحه نشان می‌دهد این سیاست در نیم‌فصل دوم هم ادامه خواهد داشت. برانکو با وجود بازیکنی همچون محسن ربیع‌خواه، تیمش را در هر 2 بازی برابر یوپن و الشحانیه با یک هافبک دفاعی یعنی کمال کامیابی‌نیا به زمین فرستاد.
  شایان فیکس است
با وجود جذب محمد نادری با قرارداد قرضی شش‌ماهه، به‌نظر می‌رسد دفاع چپ فیکس سرخپوشان در شروع نیم‌فصل دوم کماکان شایان مصلح خواهد بود. در هر 2 دیدار برابر یوپن و الشحانیه، برانکو شایان را به نادری ترجیح داد. مصلح که با مصدومیت محمد انصاری فیکس شد، رفته‌رفته در پرسپولیس جاافتاد و حالا به‌نظر می‌رسد دوران حضور او در ترکیب اصلی ادامه‌دار خواهد بود.
  سیامک، دفاع راست نیست
برخی بر این باورند که با اضافه شدن سروش رفیعی و مهدی ترابی به پرسپولیس، جا برای سیامک نعمتی تنگ خواهد شد و برانکو به‌منظور حفظ بازیکن مورد علاقه‌اش، او را به سمت راست خط دفاعی می‌فرستد. با وجود این حداقل این دو بازی تدارکاتی نشان داد دفاع راست فیکس پرسپولیس مهدی شیری است. اگر برانکو قصد داشت در این پست به سیامک بازی بدهد، قطعا در مسابقات دوستانه او را بیشتر از قبل محک می‌زد اما در هر 2 بازی، شیری فیکس بود و به‌نظر می‌رسد این رویه با شروع نیم‌فصل دوم هم ادامه داشته باشد.
  بودیمیر به درد می‌خورد
درحالی‌که مهدی شریفی یک نیم‌فصل است در مسابقات تدارکاتی برای پرسپولیس به میدان می‌رود و به ندرت خبر گلزنی یا درخشش او مخابره شده، ماریو بودیمیر در همان 45دقیقه‌ای که مقابل الشحانیه بازی کرد درخشان ظاهر شد. او البته گل نزد اما یک پاس گل خوب داد و ضربه سرش هم به تیر دروازه برخورد کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد مهاجم کروات که با نظر مستقیم برانکو جذب شده،حرف برای گفتن دارد. از قضا او خیلی هم زود با سایر بازیکنان پرسپولیس مچ شده است.
  پرسپولیس هنوز تشنه است
با دنباله‌دار شدن درخشش پرسپولیسی‌ها طی چند سال اخیر، همیشه این نگرانی وجود داشته که شاگردان برانکو اشباع شوند و مثل گذشته با انگیزه و طراوت به میدان نروند. با وجود این حداقل 2 بازی تدارکاتی اردوی قطر نشان داد سرخپوشان همچنان برای کسب موفقیت‌های بیشتر مصمم هستند. نمایش خوب پرسپولیس در بازی با یوپن مورد تحسین برانکو قرار گرفت و سرمربی قرمزها از اینکه شاگردانش حتی در طول فصل بدنسازی هم اینقدر شاداب هستند ابراز شگفتی کرد. پرسپولیس برابر الشحانیه هم به یک برد خوب 4گله دست پیدا کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید