• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 1 بهمن 1397
کد مطلب : 45340
+
-

پرسپولیس- پدیده، بدون ملی‌پوشان؟

پرسپولیس- پدیده، بدون ملی‌پوشان؟

برنامه کامل نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران روز گذشته توسط سازمان لیگ اعلام شد. بر این اساس دور برگشت هجدهمین دوره لیگ برتر با انجام 2مسابقه در روز دوشنبه (15بهمن‌ماه) آغاز می‌شود. برنامه کامل نخستین هفته از دور برگشت به‌ترتیب زیر خواهد بود:
 دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷
پارس‌جنوبی جم- فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۶:۰۰
استقلال خوزستان- ماشین‌سازی تبریز؛ ساعت ۱۶:۰۰
 سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۷
سپیدرود رشت- سایپای تهران؛ ساعت ۱۵:۳۰
صنعت‌نفت آبادان- فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت ۱۶
ذوب‌آهن اصفهان- نساجی مازندران؛ ساعت۱۸:۱۵
 چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷
تراکتورسازی تبریز- نفت مسجدسلیمان؛ ساعت۱۵:۳۰
پرسپولیس تهران- پدیده مشهد؛ ساعت ۱۷
 پنجشنبه ۱۸ بهمن ۹۷
پیکان تهران- استقلال تهران؛ ساعت ۱۵:۴۵
  شروع لیگ، 3روز بعد از فینال
طبق این برنامه نخستین بازی از دور برگشت لیگ‌برتر دقیقا 3روز بعد از فینال جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد. البته باشگاه‌هایی که بازیکنان بیشتری در تیم‌ملی دارند 3-2روز دیرتر باید به میدان بروند. مثلا پرسپولیس و تراکتورسازی در روز 17بهمن بازی می‌کنند که بازی پرسپولیس مقابل پدیده برای این تیم بسیار حساس خواهد بود. استقلال هم روز 18بهمن نخستین بازی‌اش را مقابل پیکان انجام خواهد داد. اگر ایران به فینال جام ملت‌ها برسد ملی‌پوشان پرسپولیس و تراکتورسازی 5روز و ملی‌پوشان استقلال 6روز بعد از فینال باید در لیگ بازی کنند، به همین دلیل بعید است که در هفته اول شاهد حضور ملی‌پوشان در لیگ‌برتر باشیم. وضعیت محمدحسین کنعانی‌زادگان از همه بغرنج‌تر است چون تیم او (ماشین‌سازی) فقط 3روز بعد از فینال باید به مصاف استقلال خوزستان برود.
  حذف ایران، برنامه را تغییر نمی‌دهد
اگر تیم ملی ایران تا نیمه‌نهایی جام ملت‌ها پیش برود اما از رسیدن به فینال باز بماند در یکی از روزهای 8یا 9بهمن مسابقاتش را به پایان می‌برد و ملی‌پوشان فرصت بیشتری برای بازگشت به تیم‌های باشگاهی خود خواهند داشت. در این صورت احتمالا بتوانیم شاهد حضور ملی‌پوشان در نخستین بازی دور برگشت باشیم؛ هر چند در این حالت هم پرسپولیس بازی جام‌حذفی‌اش مقابل سپیدرود را بدون حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد کرد. اما اگر تیم‌ملی در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات حذف شود روز چهارم بهمن‌ماه کار خودش را به پایان می‌رساند و در آن صورت سازمان لیگ حتی فرصت دارد بازی‌ها را زودتر از تاریخ اعلام‌شده آغاز کند. اما این سازمان دیروز رسما اعلام کرد حتی اگر تیم ‌ملی زودتر از موعد حذف شود و به کشور برگردد برنامه مسابقات لیگ هیچ تغییری نخواهد کرد. پس طبق همین برنامه منتظر تیم‌های محبوب‌تان باشید؛ چه با ملی‌پوش، چه بدون ملی‌پوش.
 عید جایی نروید، دربی داریم
طبق برنامه اعلام‌شده دربی پرسپولیس و استقلال در دور برگشت روز 10فروردین‌ماه برگزار می‌شود و یک‌بار دیگر شاهد رویارویی 2تیم در ایام نوروز خواهیم بود. سرخابی‌ها در بازی رفت طی یک مصاف پربرخورد اما کم‌جاذبه به تساوی بدون گل رسیدند و حالا باید در دهمین روز سال جدید بازی برگشت خود را برگزار کنند؛ مسابقه‌ای که بدون شک نقش زیادی در مشخص شدن قهرمان مسابقات ایفا خواهد کرد. همچنین در برنامه‌ای که سازمان لیگ اعلام کرده برای تعدادی از بازی‌ها (از جمله بازی‌های سایپا و ذوب‌آهن) تاریخی اعلام نشده و سازمان لیگ منتظر مانده است تا برنامه لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید