• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 29 دی 1397
کد مطلب : 45057
+
-

حیف است آقای کی روش...

پیمان مقدم
وقت‌شناس خوبی نیستید جناب کی‌روش. این گلایه‌ها زمان بهتری لازم داشت تا اثر مناسبی بگذارد. اینکه وزارت ورزش مخالف تمدید شما بود و چاشنی حمایتش از تیم ملی به‌قدر یک باشگاه داخلی پررنگ نبوده مسئله عجیب و پیچیده‌ای نبود که مشمول مرور زمان باشد. شما گفتنی‌ها را چند روز قبل و چند هفته قبل و چند‌ماه قبل گفتید و اگر قرار بود تأثیر بگذارد گذاشته بود.
هرچه که در این 8سال ساخته بودید دارید خراب می‌کنید. اعتبار، محبوبیت، حتی اگر هوداران آبی از بغض معاویه پشت شما صف ببندند باز هم حیف است آن اتمسفر یکپارچه‌ای که بعد از باخت 4سال قبل  به عراق پشت شما ایستاد را از بین ببرید. حیف است که بخشی از هواداران فوتبال از تیم ملی دلخور باشند و دستاوردهای شما را به سادگی انکار کنند. شخصیت و غرور و اعتباری که شما به تیم ملی ما دادید تا دیگر از هیچ حریف بزرگی نترسیم و هرگز درباره گلباران شدن ایران مقابل اسم‌های بزرگ دنیا حرفی نزنیم، چرا که شما ثابت کردید می‌شود کار کرد و تلاش کرد و یادگرفت و بزرگان را در زمین آزار داد. حیف بود آقای کی‌روش. حیف بود این همه انرژی و محبوبیت شما که بعد از باخت آرژانتین جشن خیابانی برپا کرد حالا پاسوز جنگ‌های بی‌ربط به فوتبال شود.
 پای سیاست هیچ‌وقت نباید به فوتبال باز شود آقای کی‌روش. ارزشش را ندارد. حتی در سیاسی‌ترین کشورهای دنیا هم حاصل این جمع ویرانی است. ما تجربه‌اش را داریم و آسیب زیاد دیده‌ایم.
بله می‌دانیم که وزارت ورزش بیش از اندازه برای یک مسابقه باشگاهی خودش را وسط معرکه انداخت تا دودش به چشم تیم ملی برود. نه اینکه همه ادعاهای شما را درباره کمبودها دربست قبول کنیم یا کلا رد کنیم آقای کی‌روش... اما وظیفه وزارت، هدایت ورزش است و نه بیشتر. بالا و پایین پریدن کار دیگران است و امروز دلخوری باقی باشگاه‌ها و هواداران‌شان دعوایی سخیف درست کرده که ترکش‌هایش تیم ملی را خدای نکرده زمینگیر می‌کند.
بله؛ جوزدگی و شلوغ بازی‌های جواد خیابانی تازگی ندارد آقای کی‌روش. او یک ترجمه چند پهلو را که تعابیر متفاوتی از آن نقل شده، زیادی جدی گرفت و حرف‌های حماسی و پرشوری علیه شما زد که البته خاطرتان باشد  در کارنامه‌اش از این غلوها فراوان دارد اما اینها همان مجری‌ها و گزارشگرانی هستند که در طول 8سال گذشته دربست حامی شما بودند و هیچ نقدی را علیه شما پررنگ نکردند و حتی از سوی خودی‌ها کی‌روشی پور لقب گرفتند. پس توطئه‌ای در کار نیست. شما هم بر این آتش بنزین ریخته‌اید.
پرچم صلح‌تان را خودتان لگد مال نکنید. اجازه بدهید ایران به‌خاطر قهرمانی با شما به هوا بپرد و شادمانی فراگیر شود. حیف است، واقعا حیفیم آقای کی‌روش ...

این خبر را به اشتراک بگذارید