• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 دی 1397
کد مطلب : 45056
+
-

عذرخواهی تاج، هشدار صالحی‌امیری

تازه‌ترین جنجال کی‌روش مدیران ورزش را هم از انفعال خارج کرد

صحبت‌های جنجالی کارلوس کی‌روش باز هم فضای فوتبال ایران را در روزهای حساس ملتهب کرده است. این بار صدای اعتراض و واکنش‌ها بسیار بلند است. نه فقط در فضای مجازی و رسانه‌ها که در تلویزیون هم واکنش‌های تندی به این حرف‌ها ابراز شده است. بسیاری از گلایه‌ها هم مدیران ورزش و شخص مهدی تاج را هدف گرفته بود که چرا برای مدیریت ماجرا ورود نمی‌کند.
روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روی خط اخبار ورزشی تلویزیون آمد و گفت: «به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اگر جمله‌ای توسط سرمربی تیم ملی انجام شده که مردم را رنجیده‌خاطر کرده، از مردم عذرخواهی می‌کنم. همه اعم از سرمربی، بازیکنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال باید خودشان را خادم مردم بدانند و تنها به فکر شادی مردم باشند.»
وی در مورد اینکه آیا پول به کی‌روش رسیده است، اظهار داشت: «این پول پاداش بوده است. پاداش کی‌روش و همه بازیکنان تا بازی عراق پرداخت شده است. فقط حقوق کی‌روش برای قرارداد در این 6ماهه تا جام‌ملت‌ها باقی‌مانده ‌که ما برای ترانسفر و پرداخت پول دچار مشکل بودیم. نمی‌توان مبادله بانکی را به‌راحتی انجام داد. از این مسئله همه مطلع هستیم. برای تامین بخشی از پول هم مشکل داشتیم که این مسئله رفع خواهد شد. این موضوع کاملا طبیعی است.»
رئیس کمیته ملی المپیک هم در واکنش به اظهارنظر اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، گفت: «سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.»
رضا صالحی‌امیری در واکنش به صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد: «ایشان باید بداند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است و حق هیچ‌گونه اظهارنظر بی‌مورد و مداخله‌گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد. کنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به ایشان نداشته و ندارد و وی به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم به‌خوبی می‌دانند رفتارش در جام‌ملت‌ها و آن‌هم زمانی که تیم ملی ایران با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده، حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدام شیطنت‌آمیز عده‌ای از مخالفان پیروزی‌های ملت ایران است. فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولانش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین‌آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند.»
صالحی‌امیری همچنین گفت: «‌باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج‌خواهی است که درصورت عدم‌کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد. »

این خبر را به اشتراک بگذارید