• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 29 دی 1397
کد مطلب : 45045
+
-

شفر در اندیشه استقلال جدید

در حال کارکردن هستیم، هواداران به ما زمان بدهند

شفر در اندیشه استقلال جدید

استقلال در دیداری تدارکاتی با نتیجه ۲ بر یک مقابل یک تیم از رومانی شکست خورد. تیم فوتبال استقلال که هم‌اکنون برای برگزاری اردویی تدارکاتی در آنتالیای ترکیه به سر می‌برد، روز ‌پنجشنبه‌ از ساعت ۱۶ در دیداری دوستانه به مصاف اسپورتیو مونیسیپال رومانی رفت. این دیدار در نهایت با شکست استقلال با حساب ۲ بر یک به پایان رسید که تک گل استقلال را محسن کریمی به ثمر رساند. شاگردان وینفرد شفر این دیدار را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند توسط مرتضی تبریزی به گل برسند اما این اتفاق نیفتاد و دروازه‌بان اسپورتیو مونیسیپال، توپ تبریزی را مهار کرد. در ادامه که استقلال چند موقعیت نصفه و نیمه داشت، بازی به‌خاطر فیزیکی بازی‌کردن 2 تیم در میانه میدان دنبال می‌شد و موقعیت خاصی برای 2 تیم ایجاد نشد و استقلال و اسپورتیو مونیسیپال تنها چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند که گلی برای آنها در‌بر‌نداشت. نیمه دوم دیدار استقلال و اسپورتیو مونیسیپال رومانی در حالی آغاز شد که 2 تیم چند تعویض در ترکیب خود داشتند تا از بیشتر بازیکنانشان استفاده کرده باشند. بازی در نیمه دوم پایاپای در حال پیگیری بود که در دقیقه ۵۸ رضا آذری مرتکب خطای پنالتی شد که این ضربه پنالتی به نخستین گل اسپورتیو مونیسیپال تبدیل شد. در صحنه پنالتی حسین حسینی که در نیمه دوم به جای مهدی رحمتی درون دروازه استقلال قرار گرفته بود، حضور داشت. استقلال پس از دریافت گل چند موقعیت نصفه و نیمه دیگر ایجاد کرد تا شاید بتواند بازی را به تساوی بکشد. تلاش استقلالی‌ها در نهایت کارساز شد و در دقیقه ۷۱ روی ارسال خسرو حیدری و ضربه محسن کریمی، گل تساوی شاگردان شفر به ثمر رسید. درحالی‌که استقلال در تلاش برای زدن گل دوم بودند، در دقیقه ۸۲ پنالتی دوم برای تیم رومانیایی گرفته شد که این‌بار حسین حسینی مانع از گلزنی بازیکنان اسپورتیو مونیسیپال شد و ضربه پنالتی را مهار کرد. پس از مهار پنالتی، بازیکنان استقلال فشار زیادی روی دروازه اسپورتیو مونیسیپال وارد کردند اما در همین حین، روی یک ضد‌حمله دروازه استقلال برای دومین‌بار باز شد تا شاگردان شفر با نتیجه ۲ بر یک از این تیم رومانیایی عقب بیفتند. پس از به ثمر رسیدن این گل هم بازیکنان استقلال فرصتی برای جبران نتیجه نداشتند تا در این بازی تدارکاتی متحمل شکست شوند.
 
 شفر: تیمی جدید خواهیم ساخت
وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: «با وجود مشکلاتی که داریم، اگر همیشه مانند دیدار مقابل حریف رومانیایی‌مان بازی کنیم، خوشحال خواهم بود.» وی تصریح کرد: «علاقه و شور و شوق خوبی در این دیدار در تیم ما حاکم بود و آمادگی جسمانی خوبی نیز داشتیم. میثم تیموری در بازی امروز (پنجشنبه) در سمت چپ فوتبال خوبی بازی کرد. همچنین علی کریمی و مرتضی آقاخان عملکرد خوبی داشتند. فکر می‌کنم می‌توانیم تیم خوبی را برای نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر آماده کنیم. همچنین امیدوارم وقتی به تهران باز‌می‌گردیم، همینطور نور آفتاب را داشته باشیم. البته مشکلاتی داریم، اما با وجود مشکلات اگر مثل امروز بازی کنیم، خوشحال خواهم بود.»
سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص اینکه چقدر به جوانان برای حضور در ترکیب این تیم برای نیم‌فصل دوم اعتماد خواهد کرد، گفت: «این صحبتی است که ما در 6‌ماه گذشته انجام دادیم. می‌خواهیم یک استقلال جدید بسازیم و می‌دانم هواداران ما صحبت‌هایم را به خوبی متوجه می‌شوند. باید این زمان را به ما بدهید و ما در حال کار‌کردن روی این موضوع هستیم. باید به بازیکنان جوان این شانس و فرصت را بدهیم که اشتباه کنند. خوشحالم زمانی که رضا آذری و میثم تیموری را می‌بینم و یا‌اللهیار صیادمنش به ترکیب ما برمی‌گردد.»
شفر تأکید کرد: «باید به بازیکنان جوان این شانس را بدهید که مرتکب اشتباه شوند، چرا که از این اشتباهات است که ما می‌توانیم همه‌‌چیز را به اتفاقات خوب تغییر بدهیم. هواداران‌مان را می‌شناسم و می‌دانم بهترین هواداران را نه فقط در ایران، بلکه در آسیا داریم. مطمئنم هواداران پشت و حامی این بازیکنان جوانان هستند. طبیعی است که نمی‌توانیم فقط از بازیکنان جوانان استفاده کنیم و باید ترکیبی از بازیکنان بزرگ‌تر و باتجربه‌تر و جوانان را داشته باشیم.»
سرمربی آلمانی استقلال با بهترین آرزوها برای تیم ملی در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا 2019 خاطرنشان کرد: «2نفر از بازیکنان فعلی و 2نفر از بازیکنان گذشته برای تیم ملی بازی کردند و از این بابت خوشحال هستم. زمانی که 5بازیکن در تیم ملی داریم و اثرات کارهای گذشته را هم‌اکنون می‌بینیم، این بسیار خوب است و من عاشق استقلال هستم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید