• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43827
+
-

همچنان شنیده می‌شود

نگاه
همچنان شنیده می‌شود


صفا آقاجانی/ بازیگر سینما و تئاتر
معمولا تغییر‌ و تحولات مختلف ‌روی ارتباط مردم با بسیاری از رسانه‌ها تأثیر می‌گذارند. با ورود دستگاه‌های پخش فیلم به منازل و گسترش شبکه خانگی نمایش فیلم، سینما از رونق افتاد.

فضای مجازی از مخاطبان تلویزیون و رسانه‌های مکتوب کاست، اما رادیو همچنان زنده و پویاست. وقتی در یک برنامه رادیویی حضور پیدا می‌کنیم، از بازخورد آن در جامعه متوجه این ارتباط زنده و فراگیر می‌شویم.

به نظرم ماهیت صوتی رادیو و اینکه می‌توان به آن گوش سپرد و کارهای روزمره را نیز انجام داد و نوع برنامه‌های آن، در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

برنامه‌های رادیویی در طول شبانه‌روز قابل پیگیری‌اند، اما سایر رسانه‌ها چنین همواره و بی‌ادعا در کنار مردم نیستند.

البته چیزی که در مردمی‌بودن و ارتباط‌گیری هر رسانه‌‌ای می‌تواند مفید باشد تا جایی که این رسانه به منبع کسب خبر مردم تبدیل شود، بی‌طرفی است. خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها معمولا با نگاه جناحی به قضایا و اخبار نگاه می‌کنند، حتی اخبار را هم با چنین نگاهی انعکاس می‌دهند. طبیعی است که این از وجهه مردمی هر رسانه‌ای می‌کاهد.

علاوه بر همه اینها، تنوع هنرها از نمایش و موسیقی گرفته تا برنامه‌هایی که با محوریت ادبیات اجرا می‌شوند، برگستره مخاطبان می‌افزاید.

در مجموع  همه این عوامل در کنار هم، دست به دست هم داده‌اند تا رادیو با وجود اینکه از بسیاری از رسانه‌ها قدیمی‌تر است، زنده‌تر و پویاتر به نظر برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید