• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 دی 1397
کد مطلب : 43598
+
-

دستگیری سارقان کلید‌ساز


2 سارق حرفه‌ای که یکی از آنها کلیدساز بود نیمه‌های شب با استفاده از کلید به مغازه‌های سطح شهر دستبرد می‌زدند. آنها با این شگرد ده‌ها مغازه را خالی کردند اما سرانجام دوربین‌های مداربسته یکی از همین مغازه‌ها آنها را گرفتار کرد.

به گزارش همشهری، از چندی قبل دستبردهای شبانه به چند مغاره در پایتخت، مأموران پلیس آگاهی را برای دستگیری سارقان به تکاپو انداخت. شواهد اولیه حاکی از آن بود که این سرقت‌ها معمولا بین ساعت 3تا 4بامداد اتفاق می‌افتد و سارقان بدون تخریب قفل و با استفاده از کلید وارد مغازه می‌شوند. در این شرایط برخی مغازه‌داران حتی به شاگردان خود در این سرقت‌ها مظنون شده بودند اما در ادامه معلوم شد آنها بی گناه هستند. در این شرایط تحقیقات ادامه یافت تا اینکه ماموران در عملیاتی ضربتی در یکی از قهوه‌خانه‌های چهارراه سیروس، 2 متهم را درحالی‌که قلیان می‌کشیدند دستگیر کردند.

متهمان به چندین فقره سرقت اعتراف کردند و گفتند در 3سال گذشته با ساختن کلید به مغازه‌های مختلفی دستبرد زده‌اند. یکی از آنها که کلیدساز است در اعترافاتش گفت: به بهانه پرسیدن قیمت وارد مغازه‌ها می‌شدیم واگر سیستم‌های امنیتی نداشتند شب به آنجا بر می‌گشتیم، با کلید قفل آنجا را باز می‌کردیم، دست به سرقت می‌زدیم و اموال سرقتی را به 3 مالخر می‌فروختیم. با اعترافات متهمان 3مالخر نیز دستگیر شدند. سرهنگ علی عزیزخانی، فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه  34 تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید