• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41495
+
-

روماتیسم، شایع‌ترین علت معلولیت و اختلال بینایی در کودکان است

سلامت
روماتیسم، شایع‌ترین علت معلولیت و اختلال بینایی در کودکان است

یک فوق‌تخصص روماتولوژی کودکان با اشاره به اینکه روماتیسم شایع‌ترین علت معلولیت، اختلال بینایی و اختلال قلبی و عروقی در کودکان است، گفت: هر علامتی مانند تب که طولانی و با عود همراه باشد باید در کودک جدی گرفته شود.
دکتر رضا شیاری افزود: بیماری‌های روماتیسمی یکی از شایع‌ترین علل معلولیت، اختلال بینایی و کوری و اختلال قلبی و عروقی در کودکان است؛ بنابراین شناخت و تشخیص دقیق و درمان بموقع این بیماری بسیار اهمیت دارد. این بیماری 
3 مشخصه دارد که شامل مزمن بودن، همراه با عود و اختلال در سیستم ایمنی است و هر چند بیماری روماتیسمی نشانه اختصاصی تشخیصی ندارد ولی بسیاری از علائم عمومی سایر بیماری‌ها چنانچه طول کشنده و همراه با عود باشد حتما باید نسبت به درمان آن و مراجعه به پزشک اقدام شود.
وی اضافه کرد: به‌عنوان مثال تب در بسیاری از بیمار‌ی‌ها چه عفونی و چه غیرعفونی بروز می‌یابد ولی اگر همین تب دوره‌ای و طولانی بدون علت مشخص باشد، می‌تواند یکی از علائم ابتلا به بیماری روماتیسمی در کودک باشد. 
این مسئله برای دل‌درد و آفت دهان به همین صورت است و اگر طولانی و با عود همراه باشد، نشانه روماتیسم است. التهاب در مفصل در بسیاری از موارد حاد و گذراست اما در تمام مواردی که التهاب طول بکشد یا عود‌کننده باشد باید به بیماری روماتیسم فکر کرد.(مهر)

این خبر را به اشتراک بگذارید