• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40888
+
-

صنایع‌ دستی بوشهر به دنبال بازار جهانی

بوشهر
صنایع‌ دستی بوشهر به دنبال بازار جهانی

آثار و صنایع ‌دستی متنوع و متعدد در بوشهر که حاصل ذوق و ظرافت دست مردمان دریادل و صبور این سامان است یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری است. در یکی، دو سال اخیر اداره کل میراث فرهنگی صنایع ‌دستی و گردشگری بوشهر برای توسعه، صادرات و تجاری‌سازی این هنر صنعت تلاش‌هایی را آغاز کرده است. 
سرپرست معاونت صنایع ‌دستی میراث فرهنگی استان دراین‌باره می‌گوید: بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی گمرک، میزان صادرات تولیدات استان بوشهر در این زمینه در 6 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد رشد دارد. 
این موضوع می‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی و موفقیت اقدامات انجام شده به منظور توسعه و رونق این صنعت دربوشهر طی 2 سال اخیر باشد. 
لیلا رحیمی درباره حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی دربوشهر توضیح می‌دهد: گالری فروش آثار تولیدی هنرمندان و صنعتگران بومی بوشهر در مکانی با استانداردهای لازم در ساختمان مرکزی میراث ایجاد شده است که در حال حاضر تولید 300 هنرمند خوش‌ذوق بوشهری در آن برای فروش عرضه می‌شود. 
وی با بیان این‌که هر سال به 200 نفر از هنرمندان کارت تولید انفرادی داده می‌شود، اظهار می‌کند: 12 هزار و 700 نفر کارت تولید انفرادی دریافت کرده‌اند. 
رحیمی ادامه می‌دهد: از سوم دی بوشهر میزبان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی صنایع‌دستی کشور است که با حضور 30استان در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر به مدت 5 روز برگزار می‌شود. در نهمین دوره از این نمایشگاه معرفی فرهنگ مناطق مختلف کشور و فروش آثار مختلف هنری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید