• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40737
+
-

مجیدی اسطوره است ، الگویم جباری است

مجیدی اسطوره است ، الگویم جباری است

رضا آذری - هافبک جوان و مستعد استقلال- توانست نخستین گل خود را برای این تیم در دیدار برابر سپیدرود به ثمر برساند؛ بازیکنی که در تمام رده‌های پایه آبی‌های پایتخت بازی کرده و حالا حضور در تیم بزرگسالان را تجربه می‌کند. گزیده گفت‌وگوی او با همشهری را می‌خوانید.
  فرهاد مجیدی از اسطوره‌های باشگاه استقلال است؛ اسطوره‌ای که قرار است روزپنجشنبه برای بازی با پدیده به ورزشگاه بیاید. او باعث انگیزه و روحیه ما خواهد بود. او هم‌پستی من نیست که الگوی من باشد، اما واقعا محبوب است.
  الگوی من آقامجتبی جباری است خیلی‌ها در استقلال و دوستانم، من را ورژن کوچک او می‌دانند. الان هم‌پستی‌هایی مانند فرشید اسماعیلی و علی کریمی هستند که خیلی به من کمک می‌کنند. درکل هافبک وسط خوب در ایران زیاد داشتیم الگوی خارجی ندارم، اما از سبک بازی اینیستا و ژاوی که از خوب‌های دنیا هستند چیزهای زیادی یاد می‌گیرم و فوتبال‌شان را دوست دارم.
  ما باید تلاش خودمان را دوچندان کنیم تا جواب اعتماد آقای شفر را بدهیم. باید با فوتبالی که ارائه می‌دهیم کاری کنیم که ایشان از میدان دادن  به جوان‌ها لذت ببرد؛ یعنی به ما امیدوار شود.
 من نهمین سال است که در استقلال هستم. در همه رده‌‌های پایه استقلال بازی کرده‌ام و کاپیتان  هم بوده‌ام، تا الان که افتخار پیدا کرده‌ام و در تیم بزرگسالان استقلال بازی می‌کنم. تاکنون زیرنظر بزرگانی مانند یعقوب اصغرخانی، رضا رجبی و اصغر حاجیلو بوده‌ام؛ به نوعی پرورش یافته مکتب استقلال هستم.
   خیلی وقت بود بازیکنی که در تمام رده‌های پایه بازی کرده باشد تا به تیم بزرگسالان برسد در استقلال نداشتیم. بعد از مجتبی جباری، امیرحسین صادقی و پیروز قربانی، بازیکنی نبود که از خودِ تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان بیاید و حالا من افتخار می‌کنم  که قسمت من شد. آرزویم بود به تیم بزرگسالان بیایم. خیلی سختی‌ها را تحمل کردم. حتی اول فصل پیشنهاد داشتم، اما ماندم. تا الان هم برایم خوب بوده است.
 در استقلال بزر‌گ‌ترهایی مثل رحمتی، منتظری، خسرو حیدری و وریا غفوری، ما بازیکنان جوان را حمایت و کمک می‌کنند. سعی می‌کنند مشورت‌های لازم را به من بدهند. در کنار آن فکر می‌کنم تنها سالی است که سرمربی به 4بازیکن جوان بازی داده و 3نفر از آنها توانسته‌اند گل بزنند.
  وقتی گل زدم گریه نکردم. تیم حریف 4گل خورده بود و گلی هم که زدم سمت هواداران سپیدرود بود؛ برای همین شادی خاصی انجام ندادم و فقط سمت وریا رفتم تا از او تشکر کنم.
شفر مربی فوق‌العاده‌ای است. شاید در ایران کمتر مربی خارجی ای آمده که به تیم‌های پایه هم توجه ویژه داشته باشد و با بررسی‌های لازم در یک سال همزمان به چند بازیکن جوان میدان بدهد.
   در مقطعی بازی نمی‌کردم و خیلی‌ها می‌گفتند می‌توانستم فیکس بازی کنم. شاید به‌خاطر این است که من هم‌پستی‌های خیلی خوبی دارم. 
علی کریمی لژیونر بوده به فوتبال ایران برگشته، فرشید اسماعیلی هم از ستون‌های تیم است و نیاز به تعریف من ندارد؛ او آقای پاس گل آسیاست. با وجود اینها سخت بود به من بازی برسد. من بیشتر قصدم این بود که از بودن در کنار این بازیکنان چیزهایی یاد بگیرم و در جوانی به روزهای خوب
 برسم.
    بازی با پدیده 6امتیازی است. این تیم دوران خوب خود را سپری می‌کند، ولی با این حال ما را فقط بُرد قانع می‌کند. باید پدیده را ببریم تا هواداران هم از ما راضی شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید