• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40736
+
-

اهداف زمستانی در رادار باشگاه‌ها

با پایان یافتن بازی‌های این هفته لیگ برتر، نیم فصل اول به پایان خواهد رسید و تیم‌های ایرانی می‌توانند در فاصله جام ملت‌ها کمی استراحت کنند و خود را برای ادامه رقابت‌های لیگ آماده کنند. در این شرایط تیم‌ها می‌توانند در پنجره زمستانی خود را تقویت کنند. در این بین پرسپولیس با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالات خود تلاش زیادی دارد تا بتواند خودش را به خوبی تقویت کند. با وجود این با آغاز فصل نقل و انتقالات شایعات هم به اوج خود رسیده است.
اردوی قطر به‌خاطر طارمی
پرسپولیس بعد از یک سال سخت، حالا این فرصت را دارد که بعد از انجام بازی‌های بسیار فشرده در لیگ و جام حذفی و لیگ قهرمانان کمی استراحت کند. در این بین برانکو در تلاش است تا اردوی آماده‌سازی‌ نیم فصل را در قطر برگزار کند. البته شنیده‌ها حاکی از این است که اردوی قطر سرخپوشان بی‌ربط به تمایل برانکو برای جذب طارمی نیست. سرمربی سرخپوشان به‌دنبال این است که در قطر به دور از حاشیه تیم خود را آماده نیم فصل دوم کند و در این بین مذاکرات خود را برای جذب طارمی انجام دهد. در این صورت طارمی می‌تواند تمرینات خود را در همان قطر با پرسپولیس آغاز کند تا با تیم هماهنگ شود. البته این به این شرط است که پرسپولیس بتواند رضایت‌نامه طارمی را دریافت کند و از طرفی هواداران تیم خود را هم راضی به بازگشت طارمی کند.
  همسرگوچی مانع است!
بی‌گمان جذاب‌ترین مهره نقل و انتقالاتی نیم فصل رضا قوچان‌نژاد است؛ بازیکنی که تمام عمر فوتبال خود را در اروپا گذرانده است و حالا در آستانه پایان فوتبال خود قرار دارد. در این شرایط خبر می‌رسد که 3تیم تراکتور ، استقلال و پرسپولیس به شدت برای جذب این بازیکن در حال رقابت هستند. اما گویا قوچان‌نژاد به‌دلیل ناراضی بودن همسرش از پیوستن او به تیم‌های ایرانی نمی‌خواهد فوتبال خود را در ایران ادامه دهد. این مهاجم دوست داشتنی هم‌اکنون در تیم فوتبال آپوئل قبرس توپ می‌زند و با توجه به ناراضی بودن همسرش احتمال کمی برای توافق با تیم‌های ایرانی دارد.

    سرخابی‌ها به‌دنبال مسی
بعد از پیوستن مهدی ترابی از سایپا به پرسپولیس حالا شنیده می‌شود که علی دشتی- وینگر تکنیکی سایپا- یکی از بازیکنانی است که مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته و از طرفی باشگاه استقلال هم به‌شدت به‌دنبال این بازیکن است. دشتی پس از درخشش در پارس‌جنوبی جم این فصل به سایپا پیوست و یکی از بازیکنان کلیدی تیم دایی به‌حساب می‌آید. البته شاید رفاقت این بازیکن با ترابی بتواند او را نیز به جمع یاران برانکو اضافه کند. هرچند که بعید است دایی بعد از جدایی تک ستاره تیمش به راحتی اجازه جدایی این بازیکن را بدهد.
   برانکو به‌دنبال دفاع مشهدی
پرسپولیس با مصدومیت حسین ماهینی و محمد انصاری به‌شدت در خط دفاع به بازیکن نیاز دارد. هرچند که با اضافه شدن مهدی شیری تا حدودی خیال برانکو راحت شده اما سرمربی پرسپولیس به‌دنبال جذب یک دفاع چپ که قابلیت دفاع میانی را داشته باشد است و به همین دلیل شنیده می‌شود که برانکو، مدافع پدیده را مدنظر قرار داده و به‌زودی مذاکرات خود را با این بازیکن آغاز خواهد کرد. این در حالی است که با توجه به سرمربیگری یحیی گل‌محمدی بعید است مشکلی برای انتقال این بازیکن وجود داشته باشد.
  رشید یا حقیقی
با جدایی بیرانوند در نیم فصل، پرسپولیس باید از حالا به فکر جذب یک دروازه‌بان مطمئن باشد. به همین دلیل برانکو از حالا به فکر جذب گلری مطمئن افتاده است. از رشید مظاهری، اخباری و حقیقی به‌عنوان جانشینان بیرانوند یاد می‌شود. باید دید البته در نهایت چه‌کسی جانشین بهترین دروازه‌بان سال‌های اخیر فوتبال ایران خواهد شد. این در حالی است که به جز مظاهری، 2 گزینه دیگر برانکو مدت‌هاست از شرایط مسابقه دور هستند.
   نکونام به‌دنبال گرو
بعد از جدایی تیام، سرمربی استقلال ،گرو را جانشین او کرد اما این بازیکن هرگز نتوانست جای تیام را برای هواداران پر کند. به همین دلیل از باشگاه خبر می‌رسد که استقلال به‌دنبال کنار گذاشتن این بازیکن است. شنیده می‌شود که مسئولان باشگاه نساجی برای تقویت این تیم در نیم فصل دوم در تدارک جذب چند بازیکن هستند که یکی از این بازیکنان الحاجی گرو است.
   استقلال به‌دنبال پسر برانکو
یکی از شایعات داغی که از حالا جنجال به‌پا کرده است تمایل باشگاه استقلال به جذب فرشاد احمدزاده است. شنیده‌ها حاکی از این است که در کنار تراکتور، آبی‌پوشان هم به‌دنبال جذب فرشاد احمدزاده هستند. البته احتمال پیوستن او به استقلال در نیم فصل دوم بسیار اندک است و بعید است که این انتقال به سرانجام برسد.
  یونس، شاه ماهی نقل و انتقالات
یونس دلفی با وجود سن و سال کمش به خوبی راه پیشرفت را پیدا کرد و خیلی زود از لیگ‌های اروپایی پیشنهاد دریافت کرد اما تا این لحظه رفتن او به اروپا به تعویق افتاده است. به همین دلیل در آستانه نیم فصل تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، سایپا، تراکتور و ذوب‌آهن به‌دنبال جذب این بازیکن هستند. هرچند که اولویت این بازیکن رفتن به اروپاست اما باید دید که در نهایت در صورت نرفتن این بازیکن به اروپا کدام تیم برنده جذب این بازیکن جذاب خواهند
 شد.
  تراکتور و خربین را باور کنیم؟ 
باشگاه تراکتور بعد از از دست دادن بهترین مهاجم خود به‌دنبال خرید یک مهاجم بسیار خوب است. مالک باشگاه تراکتور نشان داده که برای خرید بازیکن از هیچ مبلغی کوتاهی نمی‌کند. بعد از شنیده شدن خبر مذاکره این باشگاه با گوچی حالا خبر می‌رسد که مالک تراکتور برای خرید خربین ابراز تمایل کرده است. مهاجم سوری الهلال در فهرست فروش سرمربی تیم قرار گرفته و مشخص نیست که در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت اما اگر این بازیکن به ایران بیاید بی‌شک یکی از جذاب‌ترین خرید‌های این فصل لیگ برتر خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید