• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40733
+
-

بنا ساز ‌رفتن را کوک کرد

بنا ساز ‌رفتن را کوک کرد

با رفتن رسول خادم از فدراسیون کشتی، مجددا محمد بنا و غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی کشتی فرنگی و آزاد انتخاب شدند. این انتخاب‌ها درحالی توسط حمید بنی‌تمیم، سرپرست فدراسیون انجام شد که خود بنی‌تمیم طبق قانون، 3‌ماه فرصت دارد انتخابات ریاست فدراسیون را برگزار کند. بنی‌تمیم تلویحا حضورش در انتخابات را تأیید کرده و با توجه به اینکه جزو تیم مدیریتی رسول خادم بوده است و مجمع نظر مثبتی روی او دارد انتخاب او به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی اصلا دور از انتظار نیست. بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به‌تازگی عنوان کرده درصورت عدم‌حضور بنی‌تمیم در فدراسیون ماندن او هم مشخص نیست و این یعنی فدراسیون کشتی هنوز در هیچ بخشی به ثبات نرسیده است.
  تغییرات بعد از رفتن خادم!
پس از ناکامی کشتی در مسابقات جهانی مجارستان رسول خادم تصمیم به رفتن گرفت. در ادامه سریال استعفاها در فدراسیون کشتی را شاهد بودیم؛ استعفاهایی که تنها جنبه نمایشی داشت و بیشتر در رسانه‌ها مطرح شد. این تصمیمات احساسی بیشتر سبب شد تا ناکامی بزرگ بوداپست فراموش شود و کسی سراغ دلایل شکست نرود. کار فنی فراموش شد و هر روز خبر استعفا روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت ولی اگر حالا سری به فدراسیون بزنید می‌بینید که تمامی افراد مستعفی سر کارشان حضور دارند! تنها رفتن شامل علی اشکانی از سرمربی‌گری کشتی فرنگی می‌شود که اگر کمی درآن ریز شوید متوجه می‌شوید اشکانی تا پایان مسابقات جهانی بوداپست قرارداد داشته و بعد از مسابقات جهانی عملا همکاری او با فدراسیون خاتمه پیدا کرده است. البته اشکانی و تیمش در 10وزن تنها توانستند به یک مدال برنز برسند و در جایی که باید پاسخگوی تصمیمات بحث‌برانگیزش بود تصمیم به استعفا گرفت؛ استعفایی که بعد از مسابقات جهانی معنایی نداشت. در کشتی آزاد هم مسئولیت فنی با رئیس فدراسیون بود که با استعفایش هر دو پست خالی شد. برخی از اعضای شورای فنی هم در حمایت از خادم استعفا کردند که پس از مدتی اعلام کردند تا بنی‌تمیم هست سرکارشان حضور خواهند داشت!
  بنا: شاید با غیر بنی‌تمیم کار نکنم
مریم منظمی، نایب‌رئیس فدراسیون پس از استعفا خیلی بی‌سر و صدا بر سر کار برگشت تا عملا تغییرات بعد از رفتن رسول خادم در حد عوض‌کردن سرمربی‌های 2 تیم کشتی آزاد و فرنگی باشد. محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از همین حالا ساز رفتن را کوک کرده است و باید دید در ادامه کار چه اتفاقی رخ خواهد داد. بنا درباره ادامه همکاری‌اش با فدراسیون کشتی گفت: « مشکل اصلی ما بلاتکلیفی فدراسیون است و وزارت باید هر‌چه سریع‌تر تکلیف فدراسیون را مشخص کند؛ مثلا اگر رئیس بعدی فدراسیون کشتی خدایی ناکرده کسی غیر از بنی‌تمیم شود شاید اصلا نخواهد با من همکاری کند و یا بگوید خط کاری من این است و من شرایط او را قبول نکنم». محمد بنا در پاسخ به این سؤال که رئیس بعدی فدراسیون چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: «برای من کشتی در اولویت است اما بنی‌تمیم تخصص کشتی را دارد و علاوه بر اینکه از جامعه کشتی است چندین سال در عرصه مدیریتی فدراسیون حضور داشته و به خوبی با همه موارد و مشکلات آشناست». غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پیش‌تر به همشهری گفته بود با علم بر اینکه احتمال دارد شخص دیگری جز  بنی‌تمیم هدایت فدراسیون را برعهده بگیرد؛ سرمربیگری را قبول کرده و در زمان قبول مسئولیت فقط به موفقیت کشتی فکر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید