• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آذر 1397
کد مطلب : 40731
+
-

بسته پیشنهادی آخر هفته

از نیم‌فصل اول لیگ هجدهم فقط 5بازی دیگر باقی مانده است. 4بازی از هفته پانزدهم و یک بازی عقب‌افتاده از هفته دوازدهم، کل رقابت‌هایی است که از دور رفت باقی مانده و این 5بازی هم طی 3روز آینده برگزار خواهد شد. عصر امروز استقلال و پدیده مقابل هم قرار می‌گیرند و 3بازی هم فردا (جمعه) برگزار می‌شود. حکایت این 4بازی را بخوانید تا روز شنبه به مصاف سپاهان و استقلال خوزستان برسیم.
  استقلال - پدیده
مسابقه عقب‌افتاده استقلال و پدیده از هفته دوازدهم لیگ برتر، عصر امروز (پنجشنبه) از ساعت16:15 در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. این همان مسابقه‌ای است که قرار بود یک روز قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود اما ابتدا ورزشگاهش تغییر کرد و بعد کلا به تعویق افتاد. این تعویق طولانی‌مدت تا حدودی به سود استقلال تمام شد چون وینفرد شفر توانست طی این مدت تیمش را احیا کند و از شرایط سختی که یک‌ماه قبل به آن دچار بود تا حدود زیادی بیرون بکشد. آبی‌پوشان امروز در حالی به مصاف پدیده می‌روند که در 3بازی اخیر خود به 3پیروزی متوالی دست‌یافته‌اند و در بهترین شرایط روحی‌روانی خود طی این فصل قرار دارند. در مقابل، پدیده طی 2بازی اخیر خود به یک تساوی و یک باخت رسیده و صدر جدول را هم از دست داده است. بررسی آمارهای فنی نشان می‌دهد 2تیم در تمامی آیتم‌ها تقریبا برابرند و برتری یکی دو درصدی نسبت به یکدیگر دارند. استقلال به‌طور میانگین 56.9درصد مالک توپ بوده و پدیده 55درصد. در عوض در زمینه دقت پاس پدیده 81 به 79 از استقلال برتر بوده است. استقلال در 50.6درصد نبردهایش موفق بوده و پدیده در 53.2درصد نبردها برنده شده است. ضمن اینکه استقلال با 29کارت زرد و 2کارت قرمز تیم خشن‌تری نسبت به پدیده بوده که 20کارت زرد و فقط یک کارت قرمز داشته است. استقلال بیش از هر چیز باید مراقب سرعت خیره‌کننده پدیده در حملات باشد که با محوریت خلعتبری و برادران قاسمی‌نژاد انجام می‌شود. خط دفاعی آبی‌ها 369دقیقه است گل نخورده و اگر مقابل هجومی‌ترین تیم لیگ هم تسلیم نشود می‌تواند رکورد بسته نگه‌داشتن دروازه در لیگ هجدهم را جابه‌جا کند.
  تراکتورسازی - فولاد
بازی‌های روز جمعه با مصاف تراکتورسازی و فولاد در شهر تبریز آغاز می‌شود. این نخستین تجربه افشین قطبی روی نیمکت فولاد خواهد بود؛ سرمربی سابق پرسپولیس و تیم‌ملی که با سروصدای زیادی به ایران برگشت و هدایت فولاد بحران‌زده را بر عهده گرفت. فولادی‌ها با این انتخاب دوباره نگاه‌ها را به‌خود جلب کردند و به جمع تیم‌های خبرساز لیگ برگشتند. با توجه به علاقه‌ای که مالک تراکتورسازی به خریدهای بزرگ و پرسروصدا دارد، شاید قطبی می‌توانست گزینه این تیم هم باشد و اگر محمد تقوی تا این حد در تراکتور موفق نمی‌شد قطبی فردا به‌جای نیمکت فولاد باید روی نیمکت تیم مقابل می‌نشست. تراکتورسازی از 5بازی اخیرش 4برد و یک مساوی (مقابل پرسپولیس) داشته و کاملا در اوج آمادگی است. فولاد هم بعد از نتایج ضعیف خودش با هدایت عزیز فریسات -سرمربی موقتش - یک برد و یک تساوی کسب کرد تا اینکه به افشین قطبی رسید. هر دو تیم مهم‌ترین نقشه‌ها و تغییرات‌شان را برای نیم‌فصل دوم گذاشته‌اند اما در این بازی هم با جدیت به‌دنبال یک پایان خوش برای دور رفت خواهند بود.
  صنعت‌نفت آبادان - سایپا
دومین مصاف متوالی دو تیم طی یک هفته که باز هم در آبادان برگزار می‌شود. روز جمعه گذشته در یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی آبادانی‌ها از حریف پیش افتادند اما در وقت‌های اضافه 3-1باختند و حذف شدند. این بار دو تیم در لیگ‌برتر بازی می‌کنند و میزبان خیلی بیشتر از مهمان به امتیازات این بازی نیاز دارد. نفت آبادان با نتایج اخیرش به نزدیکی‌های منطقه سقوط رسیده و به‌‌خصوص با شکست پرگل مقابل استقلال که بدترین شکست این تیم در فصل جاری بود بیش از همیشه احساس خطر کرده است. این تیم فردا کرار جاسم و اکبر ایمانی را هم در اختیار ندارد و این کار آبادانی‌ها را از همیشه سخت‌تر کرده است. سایپا در بازی‌های خارج از خانه یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بوده و از 6بازی بیرون از تهران فقط 4امتیاز به‌دست آورده است. آبادانی‌ها امیدوارند این روند در آخرین بازی نیم‌فصل هم برای شاگردان دایی ادامه داشته باشد.
  پرسپولیس - پارس‌جنوبی
این بازی برای قرمزها فقط آخرین بازی نیم‌فصل نیست. این آخرین مصاف از یک دوران سخت و تاریخی برای پرسپولیسی‌هاست. دوران محرومیت از نقل‌و انتقالات که این تیم را با کمبود بازیکن روبه‌رو کرد اما تحت همین شرایط هم پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی تاریخی برای آنها در بر داشت. تیم برانکو بعد از نایب‌قهرمانی در آسیا در بازگشت به لیگ ایران بازی‌های بسیار سخت و فشرده‌ای پیش رو داشت. پرسپولیس خسته طی این مقطع 3برد کاملا اقتصادی و ناپلئونی و 2تساوی ارزشمند مقابل تراکتور و سپاهان به دست آورد و حالا برتری مقابل پارس‌جنوبی می‌تواند موفقیت پرسپولیس در این بازه زمانی را تکمیل کند. پارس‌جنوبی البته حریف دست‌وپابسته‌ای نیست و هیچ‌یک از بزرگان لیگ روز آسانی مقابل این تیم نداشته‌اند. شاگردان تارتار استقلال را شکست داده و با پدیده و سپاهان هم به تساوی رسیده‌اند. علاوه بر اینکه تارتار خودش سابقا پرسپولیسی بوده ستاره‌های تأثیرگذار تیم او یعنی محمد نوری، روح‌الله سیف‌اللهی و محسن بنگر نیز از پرسپولیسی‌های سابق هستند. پرسپولیس فردا کمال کامیابی‌نیا را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار نخواهد داشت اما بقیه نیروهای این تیم حاضر و آماده‌اند تا در آخرین بازی دور رفت مقابل مهمان خود صف بکشند. پرسپولیس برای کسب عنوان بهترین تیم در بازی‌های خانگی، رقابت نزدیکی با تراکتور و پدیده دارد و پیروزی در این میدان می‌تواند این عنوان را برای قرمزها تثبیت کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید