• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40570
+
-

کافه مجلس

 استثنای اجازات رهبری حذف می‎شود
فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران درباره اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با توجه به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، به ایرنا گفت: رهبری با اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان موافق بودند و از آن استقبال کردند، اما تذکر ایشان درباره «اجازه رهبری» در استثنائات قانون بود. او افزود: بنابراین ایشان از مجلسیان خواستند که فکر و بررسی کنند که آن را چگونه اصلاح کنند تا نیازی به دخالت ایشان نباشد. البته قرار نیست محدودیتی برای جوانان ایجاد شود بلکه استثنای اجازات رهبری حذف می‎شود و شرایط دیگری به‌صورت تبصره لحاظ خواهد شد. ذوالقدر گفت: هم‌اکنون مرکز پژوهش‎های مجلس در حال بررسی است و بعد طرح را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد و اگر این طرح دوفوریتی باشد، خارج از نوبت در مجلس بررسی می‎شود.

   شنوای دانشجویان باشیم 
طیبه سیاووشی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «ضرورت حمایت از آزادی حق بیان در محیط دانشگاه و حمایت همه‌جانبه از دانشجو، نه صرفا وظیفه نماینده که وظیفه تمام مسئولان و دلسوزان نظام است. اگر زبان دانشجو بسته باشد، فضای جامعه به سوی خفقان می‌رود. شنوای نقد و نظر و حتی پرخاش دانشجویان باشیم تا تمرین آزادی بیان در نهاد دانشگاه نهادینه شود.»

   عرضه و تقاضای تخلف
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس که در برنامه تلویزیونی بدون توقف حضور یافته بود، گفت: امروز 40سال از مجلس می‌گذرد. همیشه بیان می‌شود که فلان مجلس قوی یا ضعیف است. ولی به‌نظر من فرقی نکرده، چون آنچه باید بگذرد از شورای نگهبان رد می‌شود و در اجرا خیلی وقت‌ها آنچه نوشته می‌شود به‌خاطر تغییراتی که در مدیریت ایجاد می‌شود، کلا فراموش می‌شوند. وی افزود: مجلس به‌خاطر ساختاری که در آن قرار گرفته است به‌دلیل انسجام فکری که باید داشته باشد، نماینده‌ها هر یک فکر خودشان را دارند. ساختار اجتماعی و اداری ما از نظر نمره‌دهی در جایگاه مناسبی نیست. طول عمر مدیریت‌های ما زیاد نیست. در راه غلط تصمیم غلط گرفته می‌شود. درست این است که ما واقعیت را به مردم نشان دهیم. وقتی ما واقعیت علمی را نادیده می‌گیریم، بعد هم می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم. تا زمانی که تقاضا برای یک تخلف وجود دارد کسی نمی‌تواند جلوی عرضه را بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید