• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 دی 1396
کد مطلب : 4052
+
-

خبرهای کوتاه | ادب و هنر

یاد کیارستمی در بلژیک

بزرگداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی با نمایش ۲ فیلم از این هنرمند در بروکسل بلژیک برگزار می‌شود. به گزارش مهر، برنامه بزرگداشت کیارستمی با نمایش فیلم‌های «۲۴ فریم» و «منو خونه ببر» از ساخته‌های این هنرمند و فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان در روزهای ٢۶ دی و ۵ بهمن در مرکز هنرهای زیبای بروکسل برگزار می‌شود.

 

 

«پن» برای استفن کینگ

جایزه افتخاری خدمات ادبی «پن» آمریکا در سال ۲۰۱۸ به استفن کینگ، جنایی‌نویس مشهور و خالق رمان‌هایی چون «درخشش»، «آن» و «مسیر سبز» تعلق می‌گیرد. به گزارش همشهری، این جایزه نصیب نویسندگان مطرحی می‌شود که با مجموعه آثار خود به درک و تفسیر بهتر شرایط انسانی کمک می‌کنند. 

 

 

 

جشنواره گوتنبرگ با اسرافیل

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی میزبان نمایش ۶ فیلم از سینماگران ایرانی است. به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره گوتنبرگ سوئد است و برای کسب جایزه اژدهای بهترین فیلم این رویداد سینمایی با ۱۹ فیلم دیگر رقابت خواهد کرد. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ که از تاریخ ۲۶ ژانویه تا ۵ فوریه (۶ تا ۱۶ بهمن‌ماه) در سوئد برگزار می‌شود از سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرده و امسال میزبان نمایش ۳۹۹فیلم از ۷۸ کشور جهان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید