• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب : 40404
+
-

تأکید وزیر جهادکشاورزی بر اجرای طرح‌های آبخیزداری

 وزیر جهادکشاورزی اقدامات آبخیزداری را مایه خیر و برکت کشور دانست و گفت: این اقدامات می‌توانست در سال‌های پیشین با این وسعت و حجم انجام شود اما معلوم شد هرگاه به کاری اعتقاد داشتیم و اراده کردیم، توانستیم آن کار را به‌خوبی انجام دهیم.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، محمود حجتی دیروز در جمع مدیران منابع طبیعی سراسر کشور با بیان اینکه امسال علاوه بر کمک‌های صندوق توسعه ملی 593 میلیارد تومان از سوی استانداران استان‌ها به کمک منابع‌طبیعی آمد، خاطرنشان کرد: این همان همت، پشتکار و اراده‌ای است که خواستیم و انجام شد.
حجتی بر مستند‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی درباره اقدامات آبخیزداری از طریق شبکه‌های تلویزیونی استانی و ملی تأکید کرد و افزود: چه خبری برای مردم بهتر از خبر آبخیزداری است که می‌تواند سفره‌های زیرزمینی را تقویت کند، پوشش گیاهی را افزایش دهد و از سیل جلوگیری کند؟! 
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در جمع مدیران‌ کل منابع طبیعی گفت: مشارکت مردم و جوامع محلی بهترین راه برای حفظ، احیا و مدیریت منابع‌طبیعی است و اقدامات انجام شده در طرح‌های آبخیزداری باید به اطلاع عموم، نمایندگان مجلس، امامان‌جمعه و استانداران و فرمانداران رسانده شود.
 خلیل آقایی به‌نقل از یکی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: فکر نمی‌کردیم که روزی یکی از اولویت‌های مهم کشوری موضوع آبخیزداری باشد اما مقام معظم رهبری اهمیت کارکرد‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را برای مجلس ترسیم کرده‌اند.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مجموعه عملیات آبخیزداری که در قالب مدیریت جامع انجام می‌شود هم‌اکنون در 684 نقطه و در 349 شهرستان و 650 حوزه کشور درحال انجام است و با ارزیابی‌های انجام شده این فعالیت‌ها از رشد 70درصدی برخوردار بوده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید