• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39446
+
-

بازگشت مارکوپولو

بازگشت مارکوپولو

افشین قطبی -سرمربی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس- بعد از 8سال به فوتبال ایران  بازگشت. او این بار هم هدایت یک تیم سرخپوش را برعهده خواهد داشت و روی نیمکت فولاد خوزستان خواهد نشست. بازگشت قطبی به ایران می‌تواند جذابیت لیگ ‌برتر را بالا ببرد، اما اینکه شانس موفقیت فولاد در رقابت‌های لیگ را هم بالا ببرد یا نه، باید منتظر ماند و دید.
باشگاه فولاد خوزستان بعد از پایان هفته چهاردهم لیگ برتر بالاخره به جمع‌بندی رسید و چهارمین سرمربی‌اش طی این 14هفته را انتخاب کرد. فولادی‌ها فصل را با سیروس پورموسوی آغاز کردند و بعد از کنار رفتن او، با ایلی‌استان و عزیز فریسات ادامه دادند. نتایج فولاد در این فصل برای هوادارانی که پیش از این حتی قهرمانی لیگ را تجربه کرده بودند اصلا راضی‌کننده نبود. اینکه فولاد به‌عنوان تیمی درجه دوم و میانه‌جدولی شناخته شود اصلا برای هواداران قابل‌قبول نبود و هیچ‌یک از سرمربیان نیز نتوانستند تغییری در روند نتایج این تیم ایجاد کنند. 
افشین قطبی سال86 برای نخستین‌بار پا به فوتبال ایران گذاشت تا هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرد. او با حاشیه‌های خاص خودش و اصطلاحاتی که طی دوران حضور در پرسپولیس و تیم ملی به‌کار می‌برد، یک ادبیات جدید وارد فوتبال کشور کرد؛ ادبیاتی که تهییج بازیکنان و بالا بردن شور و حال مهم‌ترین مشخصه‌های آن بود. جالب اینکه مخالفان قطبی نیز مهم‌ترین استدلال خود را برای مخالفت، روی همین ادبیات و تناقض گفتار قطبی با رفتارهای او بنا کرده بودند.
افشین قطبی یک گزینه جالب‌توجه - نه‌تنها برای فولاد خوزستان که برای فوتبال ایران- محسوب می‌شود؛ مردی که با هیجان خاص خود و علم فوتبالی‌اش می‌تواند یک چالش بزرگ را در لیگ برتر شکل دهد و فولاد را نیز به جمع مدعیان برگرداند. این مربی دیروز در اهواز حاضر شد. قرارداد او با فولاد 5/1ساله اعلام شده است.
    آن بدهی قدیمی چه می‌شود؟
اما سؤالی که بلافاصله بعد از این قرارداد برای اهالی فوتبال پیش آمد درباره بدهی مالیاتی افشین قطبی و ممنوع‌الخروج بودن او از ایران بود. گفته می‌شود قطبی از زمان هدایت پرسپولیس 240 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت که به همین دلیل از ایران ممنوع‌الخروج شده بود. به همین‌خاطر بود که او هرگز طی این مدت به ایران نیامد و حتی از ترس ممنوع‌الخروج بودن در مراسم ختم مادرش هم شرکت نکرد. مهدی حاج‌باقر -مدیر برنامه‌های افشین قطبی- درخصوص این بدهی مالیاتی گفت: «قطبی از دوران حضور در تیم ملی بدهی ندارد. فقط 170میلیون تومان از زمان حضور در پرسپولیس بدهی دارد که طبیعتا به‌خاطر دیرکرد مبلغ آن افزایش خواهد یافت اما طی توافقاتی بین باشگاه فولاد خوزستان و باشگاه پرسپولیس، قرار است این بدهی مالیاتی پرداخت شود».
البته به نظر می‌رسد با توجه به پایین امدن ارزش ریال در چند سال اخیر، پرداخت این بدهی مالیاتی برای قطبی سخت نباشد. او روزی که رفت قراردادش با پرسپولیس 350میلیون تومان بود، در حالی که قرارداد جدیدش احتمالا چندین برابر خواهد بود.
    همچنان قلب شیر دارم
قطبی پیش از عزیمت به اهواز در گفت‌وگوی کوتاهی به تسنیم گفت: «خوشحالم که اینجا هستم و دوباره شما را می‌بینم، من آینده فولاد را آسیایی می‌بینم.» او که بسیار با روحیه بود، درباره اینکه آیا همچنان با دل شیر به ایران آمده است، گفت: «بله، همچنان دل شیر دارم». او دیروز وارد اهواز شد و کارش را با فولادی‌ها آغاز کرد. نخستین مسابقه‌ای که قطبی باید هدایت فولاد را برعهده بگیرد جدال سخت فولاد و تراکتورسازی در شهر تبریز خواهد بود که 22آذرماه 
برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید