• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39296
+
-

پرسپولیس ثبات دارد، ما نه

پرسپولیس ثبات دارد، ما نه

محمد زارعی

فرشید باقری هافبک دفاعی تیم استقلال تهران روزهای خوب خود را با این تیم ادامه می‌دهد. او در بازی آبی‌پوشان مقابل صنعت نفت آبادان سوای انجام کارهای دفاعی توانست گل اول تیمش را هم به ثمر برساند تا زمینه‌ساز پیروزی ارزشمند 3 برصفر آبی پوشان شود. گفت‌وگوی او با روزنامه همشهری را در ذیل می‌خوانید: 
   یک برد خوب با گلزنی شما همراه شد. درباره بازی برای‌مان بگو.
بله. خدا را شکر امروز تیم خوب بود. فکر می‌کنم چند بازی است که آقای شفر ارنج دلخواهش را پیدا کرده است. ما هم داریم روزبه‌روز به ایده‌آل‌هایی که مدنظرمان است نزدیک می‌شویم. در کنار این، بازیکنان جدید هم با قدیمی‌ها هماهنگ‌تر می‌شوند. ان‌شاءالله روزبه‌روز بهتر شویم تا جواب محبت‌های هواداران را بدهیم.
   این بازی به‌نظر بهترین بازی استقلال در این فصل بود.
بله. تقریبا بهترین بازی ما بود. چرا که هم خوب بازی کردیم و هم تیم حریف موقعیت آنچنانی نداشت. با یک نتیجه پرگل هم بازی را بردیم. همانطورکه گفتم اگر تیم هماهنگ شود همه مشکلات حل می‌شود. ما ابتدای فصل زمان آماده‌سازی‌ را از دست داده بودیم اما الان خدا را شکر داریم به هماهنگی می‌رسیم.
   با توجه به امتیازاتی که تا حالا از دست داده‌اید دیگر فرصتی برای امتیاز از دست دادن هم ندارید.
بله. ما 3سال است که امتیازات اول فصل را از دست می‌دهیم. به‌خاطر اینکه هر فصل بازیکنان جدید به تیم مان می‌آیند و نمی‌توانیم مهره‌های کلیدی‌مان را حفظ کنیم و نمی‌توانیم استارت خوبی داشته باشیم. معمولا فرصت بدنسازی را هم از دست‌ می‌دادیم که همه اینها باعث می‌شد ما اول فصل را هماهنگ و آماده نباشیم.
   به‌نظرت امسال در لیگ شانسی خواهید داشت؟
ما تا آنجایی که می‌شود می‌جنگیم تا امتیازی از دست ندهیم و دیگر هرچه خدا بخواهد همان می‌شود. ما بیشترین تلاشمان را می‌کنیم. هواداران هم بدانند وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد بیشترین کسانی که اذیت می‌شوند آنهایی هستند که داخل زمین‌اند. بازیکنان، کادرفنی و حتی مدیرعامل و هرکسی که به نوعی به تیم وصل است. از همه بیشتر خودمان اذیت می‌شویم. با این تفاصیل دوست داریم یک استارت خوبی داشته باشیم، حالا امیدوارم این روند روبه‌رشدمان را حفظ کنیم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.
   استقلال در شروع فصل بازیکنانی مانند تیام، جباروف و ابراهیمی را از دست داد. ضربه بزرگی بود نه؟
به‌نظر من تیم پارسال کامل بود. یعنی هر کدام از بازیکنان می‌رفتند تیم به مشکل می‌خورد؛ حتی اگر فرشید اسماعیلی یا روزبه چشمی هم به جای این نفرات جدا می‌شدند بازهم این مشکلات به‌وجود می‌آمد چراکه تیم هماهنگ شده بود و همانطور که گفتم بزرگ‌ترین مشکل این است که جدایی بازیکنان آن هماهنگی و ریتم را از تیم‌مان می‌گیرد. 
   البته پرسپولیس با وجود اینکه دو پنجره بسته داشت و 5بازیکن هم از این تیم جدا شدند توانست خوب نتیجه بگیرد.
شما پرسپولیس را نگاه کنید. 4، 5سال است که 11نفر دارند کنار هم بازی می‌کنند. شاید الان پرسپولیس 13بازیکن بیشتر نداشته باشد اما همین 13بازیکن 4، 5سال است که با آقای برانکو کار می‌کنند و تفکرات او کاملا با تیمش هماهنگ است. مهره جدیدی به آنها اضافه نشده است. اگر هم اضافه شده باشد سالی یکی یا دو تا بوده است. متأسفانه استقلال در این 
3‌فصلی که من بودم همیشه اول فصل حداقل 10تا تغییر داشته است و این 10تا تغییر تا بخواهند با تفکرات آن مربی هماهنگ شوند زمان می‌برد. بله شاید آنها(پرسپولیس) هم مهره از دست داده باشند ولی شما ارنج ما را نگاه کنید نسبت به سال پیش کسانی که امسال دارند بازی می‌کنند خیلی‌ها بازیکنان جدید هستند. اما پرسپولیس در ترکیب اصلی خود نفر جدیدی ندارد. اگر دقت کنید بازیکنانشان همان‌هایی هستند که فصل قبل هم در پرسپولیس بوده‌اند پس تفکر مربی را می‌دانند. کنار هم بازی کرده‌اند و همدیگر را می‌شناسند. ما بهترین‌ها را جذب کردیم؛ علی کریمی که کاپیتان سپاهان بود، مرتضی تبریزی که کاپیتان ذوب‌آهن بود، محمد دانشگر که من در جریانش بودم خیلی از تیم‌ها ازجمله پرسپولیس دنبالش بودند، فرشاد محمدی‌مهر یکی از بهترین دفاع راست‌های لیگ در فصل گذشته بود، میثم تیموری  و روح‌الله باقری که جوانان مستعدی هستند؛ ولی اینها زمان می‌برد تا با شرایط استقلال جفت‌وجور شوند.
   سال قبل فراز و نشیب نداشتی و در سطح استانداردی بازی کردی. امسال اما به‌نظر با شرایط خوبت فاصله داری؟
صد درصد. به هرحال من یک عزیزی را از دست دادم. (اشاره به فوت پدرش در مردادماه) غیر از اینکه از لحاظ روحی و روانی به هم ریختم، 10، 12روز هیچ تمرینی نداشتم. هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی خیلی افت کردم. در عین حال وقتی تیم روی ریتم خوب نباشد همه ناخودآگاه کیفیت‌شان پایین می‌آید. بیشتر ما در کارگروهی موفق تریم و بازیکن انفرادی نیستیم. برای همین الان که تیم دارد شکل می‌گیرد خدا را شکر ما هم نسبت به بازی‌های قبل کیفیت بهتری ارائه می‌دهیم. امیدوارم نیم فصل دوم با اضافه شدن شجاعیان، آقاخان و محسن کریمی شرایطمان خیلی بهتر شود.
   پارسال خیلی امیدوار بودی به تیم ملی دعوت شوی، اما امسال هم این اتفاق نیفتاد و به‌نظر می‌رسد شانسی در جام ملت‌ها نداری.
البته من نمی‌توانم راجع به این موضوع به صراحت صحبت کنم ولی در این 8سالی که آقای کی‌روش در ایران هستند فکر می‌کنم تقریبا کل لیگ را دیده‌اند. پارسال از ارنج 11نفره ما آنهایی که ایرانی بودند، آنهایی که سن و سال‌شان مناسب بود و فیکس تیم‌شان بودند همه حداقل به یک اردوی تیم ملی دعوت شدند و از نزدیک کارشان را آقای کی‌روش دید. تنها بازیکن لیگ برتری که دیده نشده من هستم و دلیل آن را هم نمی‌دانم. نظر آقای کی‌روش است و من به‌نظرشان احترام می‌گذارم. آرزو می‌کنم تیم ملی بهترین نتایج را بگیرد. قسمت و روزی‌ام نبوده و ان‌شاءالله در آینده قسمتم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید