• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38741
+
-

آنچه باید از فرایند پیگیری و دریافت کارت سوخت بدانید

استفاده از کارت سوخت شخصی برای مدیریت بهینه توزیع سوخت در کشور به‌زودی از تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود، الزامی خواهد شد. بر این اساس، همه صاحبان خودرو و موتورسیکلت باید برای تضمین دریافت سوخت مورد نیاز خود، کارت سوخت وسیله موردنظر را دریافت کنند.

به‌گزارش همشهری، اواخر هفته گذشته شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاعیه رسمی درخصوص چگونگی ثبت‌نام و پیگیری کارت سوخت المثنی را منتشر کرد و از کسانی که خودرو یا موتورسیکلت آنها کارت سوخت نداشته یا مفقود شده است، خواست به یکی از 3روش اعلام‌شده، شامل مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 از شنبه 3 آذرماه با مدارک لازم، مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir   از 5آذرماه به‌صورت رایگان یا دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ 5آذرماه، براساس جدول زمانبندی درخواست صدور کارت سوخت را ارائه کنند. شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرده است: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت سوخت برای متقاضیان سوختگیری خودرو  باردیگر الزامی خواهد شد و افرادی که کارت سوخت ندارند، باید به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکل، نسبت به اخذ کارت سوخت اقدام کنند.




اطلاعات موردنیاز و نکات مهم ثبت‌نام الکترونیک کارت سوخت المثنی

   شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

   کد‌ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه‌ای به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود.

   اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره‌سریال 8‌رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
  
انتخاب شماره 16رقمی یکی از کارت‌‌های بانکی عضو شتاب که به‌صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش درمی‌آید.

   پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تأیید عملیات ثبت‌نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به‌منزله پایان مراحل ثبت‌نام خواهد بود.

   نحوه فعال‌سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه‌های سوخت در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

   نکات مهم

   مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت‌نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت‌بانکی دیگر تکرار کنند.

   درصورت هرگونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره 09627تماس حاصل کنند.

   مالکان خودرو یا موتورسیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت‌نام ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید