• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3859
+
-

آموزش ساخت پسوردهای قوی به‌صورت آنلاین

با توجه به اینکه بخش زیادی از زندگی ما و حتی مسائل و فایل‌های شخصی ما روی سرویس‌های اینترنتی ذخیره می‌شود، داشتن یک پسورد قوی و غیرقابل نفوذ امری حیاتی به‌نظر می‌رسد. به‌منظور ساخت چنین رمزهای عبوری چند ابزار آنلاین بسیار خوب وجود دارد.

Secure Password Generator  

ساده‌ترین راه برای ساختن پسوردهای پیچیده و قوی استفاده از این سایت است. شما در این ابزار می‌توانید تعیین کنید که رمز عبورتان تا چند کاراکتر طول داشته باشد. این بخش برای سایت‌هایی که حداقل کاراکتر را برای پسورد در نظر گرفته‌اند حائز اهمیت است. بخش‌های دیگر پسورد را نیز می‌توانید به‌صورت کاملا شخصی تعیین کنید؛ مثلا در نظر بگیرید که کاراکترهای شبیه به هم در آن وجود نداشته باشد؛ مثل حرف O انگلیسی و عدد صفر. با توجه به سختی درنظر گرفته شده برای پسورد در نهایت یک رمز عبور پیچیده برای شما اندوخته می‌شود. 

 

LastPass

این برنامه را می‌توان محبوب‌ترین ابزار مدیریت رمز عبور به‌حساب آورد؛ سرویسی که رمز‌های عبور سرویس‌های مختلف شما را در جایی ضبط کرده و درموقع استفاده به‌صورت خودکار آنها را برای شما وارد می‌کند. یکی از ابزارهای بدیهی برای چنین برنامه‌ای، یک بخش ساخت پسورد پیچیده است که LastPass بهترینش را در اختیار دارد. کافی است که در بخش ساخت کلیک را بزنید تا سخت‌ترین و بهترین رمز عبور ممکن برایتان ساخته شود. 

 

Random.org این سایت به‌طور کلی وظیفه ساخت عبارات اتفاقی را دارد. یکی از بخش‌های آن نیز مربوط به ساخت پسورد است. با توجه به الگوریتم‌ها و متدهای استفاده شده در کلیت سایت، رمزهای عبوری که در آن ساخته می‌شوند به‌واقع اتفاقی هستند و هیچ نظمی در عبارات به‌کار برده شده در آنها رعایت نمی‌شود. این کار به قوت پسورد کمک بیشتری می‌کند.

 

Random Keygen تفاوت Random Keygen با دیگر برنامه‌های موجود این است که در این محصول چند پسورد آماده وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کرده و به‌کار ببرید. اگر نه، دکمه Generator را بفشارید تا چند پسورد جدید برای شما تولید شود. درنظر داشته باشید که پسوردهایی هم که از قبل آماده شده، تنها برای شما تولید شده‌اند و چند نمونه کلی نیستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید