• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3854
+
-

بهترین آنتی‌ویروس‌های اندرویدی

زندگی دیجیتال
بهترین آنتی‌ویروس‌های اندرویدی

با توجه به آزادی عمل موجود در اندروید و خطرپذیری این سیستم عامل نسبت به بدافزارهای مخصوص موبایل، استفاده از برنامه‌های آنتی‌ویروس به‌شدت توصیه می‌شود اما بهترین این برنامه‌ها در بین انتخاب‌های موجود، کدام‌ها هستند؟ 

Bitdefender Antivirus Free

Bitdefender را شاید بتوان تنها برنامه تماما رایگان آنتی‌ویروس دانست که عملکردش چیزی کم از برنامه‌های پولی ندارد. تمامی امکانات این برنامه به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد با این تفاوت که برای کاربر هرازگاهی تبلیغی نمایش داده می‌شود. اگرچه در ظاهر این برنامه امکانات کمی در اختیار شما می‌گذارد اما اسکن و پیدا کردن ویروس‌ها و جلوگیری از عملکرد و حتی راهیابی بدافزارها به موبایل شما، با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود.

 

AndroHelm Anti-Virus

تقریبا تمامی برنامه‌های معروف آنتی‌‌ویروس روی موبایل نسخه‌های پولی و غیرپولی دارند که AndroHelm نیز از این قاعده مستثنا نیست. این برنامه برای جلوگیری از ویروس‌ها و بدافزارها کارایی بسیار بالایی داشته و با به‌روزرسانی‌های متعدد دوره‌ای، به شما برای محافظت از اطلاعات مهم گوشی‌تان کمک شایانی می‌کند. البته این برنامه یک امکان بوست کردن نیز در خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از این امکانات استفاده نکرده و از آن تنها به‌عنوان یک آنتی‌ویروس بهره ببرید.

 

Avira

آویرا یکی از معروف‌ترین سیستم‌های امنیتی دنیاست که عملکرد محصولاتش روی موبایل بسیار بهتر از رقبای دیگرش است. امکانات پایه این برنامه ازجمله اسکن گوشی برای حذف ویروس‌ها، مراقبت لحظه‌ای برای جلوگیری از عملکرد بدافزارها، امکان اسکن حافظه جانبی و بسیاری از این قبیل امکانات در آویرا بسیار عالی کار می‌کنند. در عین حال بعضی ابزارهای جانبی ازجمله جلوگیری از دزدی و ایجاد لیست سیاه تماس نیز در آن گنجانده شده است.

 

AVAST Mobile Security

با 100میلیون دانلود آن هم تنها روی گوگل‌پلی، کاملا میزان محبوبیت این برنامه مشخص است. AVAST امکانات بی‌شماری در اختیار شما قرار می‌دهد. از امکانات معمول یک برنامه آنتی‌ویروس که بگذریم، ابزار قفل صفحه، ایجاد لیست سیاه تماس، جلوگیری از دزدی گوشی، محافظت از عکس‌ها و حتی ایجاد فایروال برای دستگاه‌های روت شده نیز در این برنامه گنجانده شده است. ازجمله امکانات دیگر برنامه امکان اسکن و پیدا کردن فایل‌های اضافی و هرز در گوشی و پاک کردن آنهاست.

 

AVG Antivirus for Android

AVAST در سال 2016، AVG  را خریداری کرد، پس باید درنظر گرفت که در بسیاری جهات، این دو برنامه شباهت‌های بسیاری با هم دارند. درواقع عملکرد عمومی هر دو یکسان است اما برخی ویژگی‌های در AVG وجود دارد که در AVAST نیست و در بعضی موارد برعکس. برای مثال سیستم ضد‌دزدی AVG از نقشه گوگل استفاده می‌کند که خود امتیازی ویژه محسوب می‌شود اما سیستم ایجاد فایروال این برنامه روی گوشی‌های روت شده عملکرد مثبتی نخواهد داشت.  

این خبر را به اشتراک بگذارید