• سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
  • الثُّلاثَاء 15 شوال 1443
  • 2022 May 17
پنج شنبه 1 آذر 1397
کد مطلب : 38412
+
-

چاق‌کننده‌های سریع

تاکنون بارها درباره روش‌های لاغری و غذاهایی که موجب کم‌کردن وزن در افراد می‌شود، نوشته‌ایم اما کمتر پیش آمده که به سراغ دغدغه افراد لاغر برویم. یکی از دغدغه‌های افرادی که به‌صورت ژنتیک لاغر هستند، اضافه‌کردن وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان است. اگر شما جزو افرادی هستید که به‌دنبال روش‌های سالمی برای اضافه‌کردن وزن هستید، بهتر است که از این مواد غذایی غافل نشوید.

   تخم‌مرغ


تخم‌مرغ به‌علت دارا بودن چربی، پروتئین و ویتامین منبع بسیار خوبی برای تأمین انرژی بدن است. از همین رو میان ورزشکاران و بدن‌سازان از اهمیت خاصی برخوردار است. یک تخم‌مرغ دارای 70کالری، 6گرم پروتئین، 5گرم چربی و مقداری کربوهیدرات است. پروتئین درون تخم‌مرغ در عضله‌سازی‌ کمک می‌کند و چربی داخل آن در تولید انرژی کمک‌کننده است. همچنین تخم‌مرغ دارای سطح بالای امگا3 است که برای بدن بسیار مفید است.

   کره بادام‌زمینی


یک قاشق کره بادام‌زمینی دارای 94کیلوکالری، 4گرم پروتئین و 3گرم کربوهیدرات است. کره بادام‌زمینی یکی از خوشمزه‌ترین راه‌های اضافه‌کردن وزن است. شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را همراه غذایتان میل کنید و یا آن را با انواع میوه‌ها بخورید.


   لوبیاها


انواع لوبیاها غذاهای مناسبی برای چاق‌کردن سریع هستند زیرا تمام مواد مغذی در آنها دیده می‌شود. معمولا یک فنجان لوبیا 225کالری دارد. لوبیاها انواع مختلفی دارند که شامل لوبیا سبز، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز می‌شود.

   سبزیجات نشاسته‌دار


یکی از مهم‌ترین‌ترین سبزیجات نشاسته‌داری که به سرعت موجب چاقی می‌شود، سیب‌زمینی است. علاوه بر این، نخود‌فرنگی و ذرت نیز از دیگر سبزیجاتی‌اند که برای عضله‌سازی بسیار مفید هستند.

   آجیل‌ها


بیشتر آجیل‌ها از قبیل گردو، پسته، بادام و فندق از کالری بالایی برخوردارند. شما با مصرف یک فنجان آجیل، حدود 529کالری به بدن می‌رسانید. برای افرادی که لاغرند و به‌دنبال چاق‌شدن هستند، آجیل‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شوند زیرا مواد مفیدی از قبیل منیزیم، کلسیم، روی و ویتامین E  دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید