• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38228
+
-

سفیران دوست در مهمانی گلستان

سفیران کشورهای دوست، همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان،  برای شرکت در این جشنواره که عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده است به این استان سفر کردند.
به گزارش همشهری، صبح روز نخست این جشنواره سفیر، کاردار و رایزن‌های فرهنگی کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، قبرس و غنا با استقبال رسمی مسئولان استانی به گرگان وارد شدند. 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان، این جشنواره در دوره دوازدهم و برای دومین سال متوالی در 2 شهر گرگان و گنبد و در 2 بخش روستاها و اقوام برگزار می‌شود.
ابراهیم کریمی با بیان این‌که رویکرد دوازدهمین جشنواره بین‌المللی گلستان و محور موضوعی آن وحدت اقوام است، می‌گوید: ایران در سایه گفت‌و‌گو و زندگی موفق و مسالمت‌آمیز اقوام در کنار یکدیگر می‌تواند به عنوان الگو به منطقه معرفی شود. وی با بیان این‌که آیین و سنن، موسیقی، غذا، پوشش، صنایع‌ دستی و سوغات از بخش‌های ارائه‌شده در این جشنواره است، می‌افزاید: گلستان این افتخار را دارد که به عنوان ایران کوچک و استانی که دارای بیشترین تنوع قومی است میزبان اقوام مختلف از سراسر ایران و کشورهای همسایه باشد.
کریمی اضافه می‌کند: با توجه به حضور سفیران و مقام‌های کشورهای دیگر، امیدواریم با معرفی هرچه مطلوب‌تر استان دستاوردهای گردشگری این رویداد فرهنگی را هم افزایش دهیم.
جشنواره فرهنگی اقوام ایران‌زمین، در نخستین سال برگزاری، به عنوان یک جشنواره استانی شروع شد، اما از دور دهم برگزاری با ثبت در تقویم بین‌المللی رویدادهای گردشگری به جشنواره‌ای بین‌المللی تبدیل شد. طی آن سال‌ها هم این برنامه با حضور نمایندگانی از کشورهای همسایه برگزار می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید