• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3792
+
-

منبع توخالی برای اشتغال‌زایی

گزارش
منبع توخالی برای اشتغال‌زایی

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در حالی 10هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اموال تملیکی (کالاهای قاچاق کشف‌شده) جهت ایجاد اشتغال در سال آینده پیش‌بینی کرده که به گفته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت میزان درآمد دولت از محل فروش اموال یادشده در سال‌جاری 1000میلیارد تومان برآورد شده است. مشخص نیست اعضای کمیسیون تلفیق که با کسب درآمد دولت جهت ایجاد اشتغال به میزان 17هزار و 400میلیارد تومان از محل افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مخالفت کرده‌اند، با چه استدلالی به این پیشنهاد رأی داده‌اند که دولت می‌تواند سال آینده 10برابر میزان فعلی از محل فروش کالاهای قاچاق و سایر اموال تملیکی درآمد کسب و در بخش ایجاد اشتغال هزینه کند؟ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته این پیشنهاد دولت نبوده و باید استدلال مجلس را درباره این اقدام پرسید.

به گزارش همشهری، دیروز محمدباقر نوبخت در یک نشست خبری با جمع و تفریق‌کردن اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه عمومی دولت و بودجه شرکت‌های دولتی میزان سرمایه‌گذاری سال آینده برای ایجاد شغل برای یک میلیون و 33هزار بیکار را 327هزار و 700میلیارد تومان برآورد کرد؛ اعتباری که هرچند تحقق 100درصدی آن مبهم به‌نظر می‌رسد اما سخنگوی دولت جزئیاتی از برنامه دولت در بخش اشتغال طی سال آینده را اعلام و تأکید کرد: از کل اعتبار پیش‌بینی شده 73هزار و 400میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید و اشتغال و 254هزار و 300میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی اختصاص دارد. نوبخت همچنین با بیان اینکه میزان حقوق مقامات براساس مصوبه مجلس تعیین شده است، گفت: امسال و سال آینده حقوق مقامات افزوده نخواهد شد.

 

تأیید افزایش عوارض خروج از کشور

آخرین خبر اینکه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، از افزایش عوارض خروج از کشور به‌غیر از سفرهای عتبات عالیات، به ۲۲۰ هزار تومان خبر داد. به گزارش خانه ملت، علی اصغر یوسف‌نژاد تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال96 باقی‌ماند و زائرین اربعین که مقصد آنها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید