• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37897
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

    محرمانه اصولگرایانه

یک رسانه اصلاح‌طلب در گزارش خود از جلسه اخیر شورای مرکزی حزب موتلفه با شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: این جلسه گرچه مسبوق به سابقه است اما محرمانه بودن مباحث مطرح شده، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاباتی بودن این جلسه را افزایش داده است. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی این حزب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفته است: انتشار خبر جلسه با جامعه مدرسین منوط به‌نظر خود آنهاست. براساس شنیده‌ها در جلسه دیروز تأکید شده که مباحث محرمانه باقی بماند مگر اینکه تصمیم جامعه مدرسین چیز دیگری باشد.

    محسن رضایی همه‌کاره است؟

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تذکر آیت‌الله احمد جنتی به احمدی‌نژاد می‌گوید: یکی، دو دفعه بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک‌بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکر‌هایی داده شد، ولی ما اصولا کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم. محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایرنا پلاس گفته: من هم از افرادی بودم که ماجرا را متوقف کردم؛ یعنی گفتم اگر اختلاف و موضع سیاسی بیرون باشد به صحن مجمع نباید بیاید. وی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند الان در مجمع آقای رضایی همه کاره است؟ (آیا درست است) گفت: آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص هستند. بله! در غیبت رئیس عملا کارهای اداری و تحقیقی در دست ایشان است و دستور کار جلسه را تعیین می‌کنند.

    اژه‌ای به مجلس می‌رود

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از حضور اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در جلسه این فراکسیون خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی صبح یکشنبه (امروز) قبل از آغاز جلسه علنی مجلس با حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه برگزار می‌شود. به گفته‌ وی، این جلسه برای بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و پاسخ به پرسش‌های نمایندگان تشکیل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید