• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37832
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی
با عرض سلام و تشکر از زحمات شما. بیمه‌شدگان بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی که سن قانونی آنها به 60سال‌تمام رسیده و مدت پرداخت سنوات حق بیمه آنها 20سال تمام بوده است، چرا نمی‌توانند از بیمه کامل بازنشستگی با حقوق و مزایای کامل آن مانند سایر بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده کنند؟ لطفا در این خصوص گزارشی منتشر کنید.
 

یک شهروند از تهران

  اعتماد به مردم
با سلام. این روزها آنچه ما به‌شدت به آن نیاز داریم، در وهله اول، همراهی و هماهنگی داخلی‌ بین مسئولان و مردم است؛ البته لازمه آن هم بالا بردن سعه‌صدر بین مسئولان، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و از همه مهم‌تر اعتماد بیشتر به مردم و جوانان، حتی آنها که کاملا با ما همراه نیستند باید باشد. باور کنید اگر همدلی بین مسئولان باشد می‌توانیم از بحران‌ها خارج شویم.
 
3672...0912

  فاصله طبقاتی
سلام بر دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. اگر عدالت در جامعه‌ای حاکم شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. متأسفانه در سال‌های اخیر فاصله طبقاتی در کشور باعث شده تا محرومان و نیازمندان در جامعه مشکلات زیادی داشته باشند؛ این درحالی است که مردم صاحب انقلاب هستند و خونبهای رسیدن به عدالت و برابری را داده‌اند و تحمل تبعیض و بی‌عدالتی و این همه گرانی را ندارند.
 
همتی از تهران

  تراکم جمعیت در پایتخت
سلام. متأسفانه در کشور ما تراکم جمعیت بسیار نامناسب است و علت این پدیده هم نبود شغل برای جوانان در شهرهای مختلف است که باعث مهاجرت به تهران شده. همانطوری که کارشناسان می‌گویند تهران گنجایش این همه جمعیت را ندارد.
 
2457...0919

  پیشنهاد به صداوسیما
سلام. به مدیران صداوسیما پیشنهاد می‌کنیم در خلال برنامه‌های خود، برای بهبود ترافیک شهرها، میان‌پرده‌ها و برنامه‌های کوتاه پخش کنند. در همه جای دنیا صداوسیما یکی از بازوهای اصلی کار فرهنگی و تبلیغی برای بهبود رفت‌وآمد در شهرهاست.
 
2436...0912

  موتورسواران متخلف
سلام. این روزها از رفتارهای موتورسواران متخلف به ستوه آمده‌ایم. از طرف دیگر وقتی پلیس راهور اقدام به برخورد با متخلفان می‌کند عده‌ای قانون‌گریز اعتراض می‌کنند و پلیس را مورد هجمه و انتقاد قرار می‌دهند؛ این در حالی است که همه می‌دانیم تلاش‌های پلیس برای تأمین امنیت مردم است و برخورد با راکبان موتورهای پلاک مخدوش، مطالبه جدی عموم مردم از پلیس است.
 
 5442...0919

  انتظار از دستگاه قضا
سلام و خداقوت. اگر طی سال‌های گذشته مبارزه با انواع مفاسد اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها و عدم‌‌مماشات با کسانی که مرتکب جرم‌های مختلف شده و می‌شوند با قاطعیت و جدیت صورت می‌گرفت، هم‌اکنون شاهد اینگونه سودجویی‌ها در وزارتخانه‌های مختلف نبودیم. البته هنوز هم دیر نشده و مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند که با اخلالگران اقتصادی بدون مماشات برخورد کنند.
 
2436...0912

  نظارت بر حقوق مصرف‌کنندگان
سلام. وقت‌بخیر. در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح پایتخت، شهروندان به‌تصور اینکه از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند سبد خرید خود را پر می‌کنند ولی درنهایت در اکثر مواقع بدون آنکه متوجه شوند، ضرر می‌کنند. البته این ضررها انواع مختلف دارد ولی یکی از آنها عدم‌تطبیق قیمت کالا با نرخ آن در فاکتور است. نکته دیگری که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد کاهش وزن و کیفیت است. انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نظارت بیشتری بر اینگونه موارد داشته باشند.
 
حسینی از تهران

  خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران
با سلام. به مسئولان شرکت‌های بیمه تکمیلی پیشنهاد می‌کنیم در راستای خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران بالای 50سال، هرسال یک‌بار آزمایش‌های‌ آی‌بی‌اس (IBS) و ماموگرافی را رایگان برای آقایان و خانم‌های تحت پوشش خود درنظر بگیرند. با این اقدام افراد زودتر متوجه بیماری خود می‌شوند و با هزینه کمتری می‌توانند به درمان خود برسند و از سوی دیگر هزینه‌های هنگفتی به شرکت‌های بیمه‌ای تحمیل نمی‌شود.
 
دبیر بازنشسته از تهران

  ویزیت پزشکان
با سلام و خداقوت. اگر وزارت بهداشت موضوع نظارت بر یکسان‌سازی‌ دریافت ویزیت پزشکان را در محوریت قانونمندشدن به‌طور قاطع و جدی دنبال کند، مسلما نرخ ویزیت تمامی پزشکان محترم اعم از عمومی و تخصصی از وضعیت سلیقه‌ای و بی‌بندوباری خارج شده و مسئولان ذی‌ربط می‌توانند دریافت‌های غیرقانونی را مورد پیگرد و برخورد قرار دهند.
 
یک شهروند از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید