• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 27 آبان 1397
کد مطلب : 37818
+
-

من نبودم دستم بود

من نبودم دستم بود

بازی سرد ایران برابر ترینیداد و توباگو در عصر پاییزی ورزشگاه آزادی را هیچ‌چیز نمی‌توانست گرم کند؛ هیچ‌چیز مگر تولد یک حاشیه دیگر، این بار در قالب حمله لفظی و فیزیکی اوسیانو کروز به یک خبرنگار. کادرفنی تیم ملی این روزها در کانون حواشی قرار گرفته‌اند و هر روز، بلکه هر ساعت شاهد انتشار یک خبر تلخ و عجیب پیرامون بدقلقی‌های آنها هستیم. مسلما در راس این هرم شخص کارلوس کی‌روش ایستاده و در امپراتوری مرد پرتغالی احدی بدون اجازه او حق نوشیدن آب ندارد. با وجود این در 7 سال گذشته دستیاران کی‌روش هم در متن حواشی زیادی بوده‌اند؛ مخصوصا که خیلی‌ها عقیده دارند کی‌روش دستیارانش را به چشم جاده صاف‌کن و عامل اجرایی بخشی از سیاست‌های ملتهبش می‌بیند. با این مقدمه،برخی حاشیه‌های ساخته‌شده پیرامون دستیاران کارلوس را مرور می‌کنیم.
   مانع‌چین رفت
امید نمازی که تا همین اواخر سرمربی ذوب‌آهن بود، توسط کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران معرفی شد. او دستیار کارلوس بود اما بعد از دریافت پیشنهادی از آمریکا، تیم ملی را ترک کرد و رفت تا مربی پرتغالی به تحقیر وی بپردازد و بگوید:«نمازی فقط مانع می‌چید. این کار را اعضای تدارکات تیم ملی هم می‌توانند انجام بدهند.» با این اوصاف هیچ وقت نفهمیدیم چرا کی‌روش یک مانع‌چین ناتوان را در کادرش گنجانده بود.
   دوستی که بدترین دشمن شد
بعد از بازنشستگی علی کریمی از فوتبال، او با پیشنهاد کارلوس کی‌روش مربی تیم ملی شد. اوایل همه‌‌چیز عالی به‌نظر می‌رسید اما در آستانه جام ملت‌های قبلی ناگهان کریمی کنار کشید و حتی حاضر نشد در استرالیا روی نیمکت تیم ملی بنشیند؛ آنچه می‌توانست برای رزومه او یک پوئن بزرگ باشد. کریمی می‌گوید در آن مدت چیزهایی دیده که دیگر نتوانسته ادامه بدهد. او در 4 سال گذشته بزرگ‌ترین دشمن و منتقد کی‌روش بوده است.
   اخراج به‌دلیل عدم‌مصاحبه علیه برانکو؟
در اردوی امارات وقتی برانکو علیه برنامه‌های تیم ملی مصاحبه و کی‌روش، 6بازیکن پرسپولیس را به تهران دیپورت کرد، خبر دیگری هم منتشر شد که پشت پرده‌اش تا همین امروز مبهم باقی مانده است. بر این اساس مربی پرتغالی تصمیم گرفت با همه اعضای ایرانی کادرش و از جمله جواد نکونام و افشین پیروانی قطع همکاری کند. او بعدها از آن جمع فقط مارکار آقاجانیان را به تیم برگرداند. در طول 2سال گذشته همیشه این شایعه به‌صورت بسیار پررنگ در محافل فوتبالی وجود داشته که دلیل اخراج دسته‌جمعی دستیاران ایرانی در آن مقطع، سرپیچی آنها از خواسته کی‌روش مبنی بر مصاحبه علیه برانکو بوده است. ما هم مثل شما صحت و سقمش را نمی‌دانیم اما شاید بالاخره یک روز همه‌‌چیز روشن شد.
   غائله سیرک
این اواخر در حاشیه اختلاف نظر مسئولان تیم‌های ملی امید و بزرگسالان بر سر استفاده از امکانات مجموعه پک، میک درموت ناگهان وسط معرکه آمد و مدعی شد استیلی تیم ملی را با «سیرک» اشتباه گرفته و بهتر است خرس‌هایی را که در میانمار جا گذاشته به تهران بیاورد! ادبیات وحشتناک درموت با واکنش منفی بسیاری از بزرگان فوتبال ایران همراه شد، هرچند انتشار این مصاحبه روی کانال رسمی تیم ملی بار دیگر شائبه هماهنگ‌شده بودن این اظهارات با شخص کی‌روش را تقویت کرد. نه کارلوس و نه فدراسیون هرگز به این موضوع واکنش نشان ندادند.
   شادی و خشم
این بار هم 2 دستیار دیگر کی‌روش حاشیه‌ساز شدند. ابتدا لوپز- مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی- موقع ابراز خوشحالی از شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا رویت شد و سپس اوسیانو کروز با حمله به خبرنگاری که قصد کندوکاو در این زمینه را داشت، به التهابات دامن زد. کروز نشان داد راه بقا در امپراتوری کی‌روش را بلد است و حاضر است هر کاری برای رسیدن به این مهم انجام بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید