• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3746
+
-

تونل «کبیرکوه»؛ شاید وقتی دیگر

تونل کبیر کوه در استان ایلام قرار بود امسال زیر بار ترافیکی برود

مریم نظری / ایلام - خبرنگار :

اجرای پروژه تونل کبیرکوه به عنوان یکی از تونل‌های بزرگ کشور از سال 89 آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. این تونل قرار بود امسال به سرانجام برسد، اما بهره‌برداری از آن به سال 98 موکول شد. این تونل که اهمیت بسیاری برای منطقه دارد،‌ برای تکمیل به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛‌ اعتباری که وزارت راه و شهرسازی قول تامین آن را داده است. 

 

 

تغییر مسیر تونل 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی مدتی پیش در سفری به استان، در این باره گفت: تامین اعتبار این پروژه جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است. 

امیر امینی با تاکید بر اینکه راه خروجی تونل کبیرکوه از سمت آبدانان باید به صورتی طراحی شود که به اقتصاد مردم منطقه کمک کند، اظهار کرد: در حال حاضر تونل در فاصله 5 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد و عملا راه خروجی تونل از جنوب شرقی شهر آبدانان می‌گذرد و اقتصاد مردم آبدانان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

به همین دلیل مسئولان باید در این مورد بازنگری کنند تا این مسیر از مرکز شهر عبور کند.

 معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی هم در این باره می‌گوید: تونل کبیرکوه بین شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان در جنوب ایلام یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های کشور است که از مجموع 5 هزار و 600 متر مسیر آن، 3 هزار و 900 مترش حفر شده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان با اشاره به نقش ایلام در جابه‌جایی زائران عتبات عالیات می‌افزاید: با توجه به اینکه بیش از 2 میلیون زائر از این استان عبور می‌کنند با تکمیل تونل کبیرکوه می‌توان زمان سفر مسافران را کاهش داد.

وی تاکید می‌کند اگر بودجه به موقع تزریق شود، این تونل تا پایان سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید. 

این درحالی است که موسی عزیزی، مجری تونل کبیرکوه همچنان مشکل بزرگ پروژه و پیمانکاران آن را کمبود اعتبار عنوان می‌کند و می‌گوید: حتی اگر بودجه مورد نیاز این طرح ملی به موقع تامین و ابلاغ شود، تونل سال 99 مورد بهره‌بر داری قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید