• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 37077
+
-

کافه مجلس


هشدار درباره تشکیل گروه‌های مافیایی در شرایط تحریم
 جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: نگرانی من این است که تحریم‌ها به‌تدریج و ناخودآگاه ما را به سمتی ببرد که گروه‌های مافیایی شکل بگیرد و این گروه‌ها بر تجارت خارجی ما سلطه پیدا کنند و بر مبنای آن هم سیاست ما آلوده شود و به سختی بتوانیم از این مسائل رهایی پیدا کنیم. ما باید خیلی مراقبت کنیم که به اسم دور زدن تحریم‌ها در دام این گروه‌ها نیفتیم. به گزارش اعتماد آنلاین، وی افزود: به‌نظر من هم‌اکنون روند به‌گونه‌ای است که گروه‌های جدید با پیچیدگی بیشتری وارد میدان می‌شوند تا از شرایط سوءاستفاده کنند؛ لذا باید دقت زیادی شود. مجلس هم به بهانه اینکه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مشغول انجام کارهایی است نباید از وظیفه نظارتی خود غفلت کند، بلکه باید این وظیفه را پررنگ‌تر از قبل پیگیری کند.

  ایرادات سه‌گانه شورای نگهبان به CFT
علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «ایرادات شورای نگهبان بهCFT، 3 نوع بود؛ شکلی، ایراد به ماده واحده(شرط‌های مصوب #مجلس) و متن CFT. موارد شکلی قابل حل است و ایرادهای به متن CFT ازطریق شروط مصوب برطرف شده است و شروط مصوب مجلس، قانون اساسی ایران را حاکم بر بندهای مهم CFT کرده که مورد اشکال شورای نگهبان قرارگرفته است.»

  اصلاح‌طلبی به افراد خاصی گره نخورده است 
پروانه مافی، نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت که اصلاح‌طلبی یک مشی است و به افراد خاصی گره نخورده است. قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز اقدامی اصلاح‌طلبانه است. اگر اصلاح امور اولویت باشد باید میدان را در اختیار جوانان متخصصی که جسارت انجام کارهای بزرگ را دارند، قرار دهیم.

  ارتباط دولت با مردم و مجلس ضعیف است
محمد محمودی‌شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: یکی از مشکلات بزرگ امروز کشور عدم‌تعامل کافی بین دولت و مردم است. او درباره اینکه تعامل وزرا با مردم و آگاه‌سازی‌ مردم از برنامه‌ها و اهدافشان چقدر می‌تواند در تلطیف فضای جامعه مؤثر باشد، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که امروز خود دولت نیز به آن اعتراف کرده است، این است که دولتمردان با مردم گفتمان ندارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید