• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36551
+
-

خبرهای کوتاه

  سازوکار مالی اروپا برای ایران در راه است

سفیر اتحادیه اروپا در روسیه تأکید کرد که اروپا تمام تلاش خود را برای حفظ منافع اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام، به‌کار خواهد بست. به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «مارکوس ادرر» سفیر اتحادیه اروپا در روسیه با اشاره به خروج آمریکا از برجام که در‌ماه می‌ گذشته صورت گرفت، گفت: این اتحادیه هر اقدامی که بتواند، برای حفظ منافع اقتصادی ایران انجام خواهد داد. وی افزود: اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای حفظ ایران از تأثیر تحریم‌های آمریکا، سازوکار پرداخت مالی ویژه‌ای راه‌اندازی کند. آمریکا جمعه گذشته بازگشت تمامی تحریم‌هایی را  که در چارچوب برجام لغو شده بود اعلام کرد. این تحریم‌ها که بخش مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهد، از امروز دوشنبه اجرایی خواهد شد.

  وزیردفاع: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست

 وزیر دفاع با اشاره به تأثیر تحریم‌ها در رشد فناوری نیرو‌های مسلح گفت: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست. چند‌ماه قبل موشک فاتح مبین آزمایش شد؛ قدرت هوایی راهبردی اولویت بعدی ماست. امیر امیر حاتمی گفته است: توان موشکی ایران، عنصر مؤثر در بازدارندگی از تهدید است؛ برای همین است که دشمنان روی این مسئله حساسیت دارند. به گزارش ایسنا، وزیر دفاع درباره ساخت جنگنده کوثر هم  گفته است: کوثر به نوعی نسل چهارم تجارب ما در ساخت جنگنده است، کوثر یک هواپیمای تمام ایرانی در تمام ابعاد است. بال، بدنه، موتور هیدرولیک و همه مجموعه‌های مورد نیاز برای یک هواپیما در داخل ساخته شده است. وی افزود: با ساخت این جنگنده نیروی هوایی دیگر دغدغه قطعه نخواهد داشت.

  کمیسیون‌های مجلس به دیدار روحانی می‌روند

سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با حضور در جلسه این فراکسیون گفت که هماهنگی‌های لازم برای ملاقات کمیسیون‌ها با رئیس‌جمهور را انجام خواهد داد. به گزارش ایسنا مهرداد لاهوتی گفته است: ایشان در این جلسه گفت که فراکسیون مستقلین تنها فراکسیونی است که در مورد چهار وزیر پیش از رای‌گیری اظهارنظر قطعی کرده است و فراکسیون مستقلین در نخستین فرصت با رئیس‌جمهور دیدار می‌کند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت که باید به غرب نشان دهیم با هم هستیم و اگر اختلافی باشد فصل‌الخطاب رهبری است و باید به فرمایشات ایشان توجه کنیم. لاهوتی ادامه داد: آقای واعظی در این جلسه اظهار کرد بدبینی موجود در جامعه مربوط به دولت نیست و همه موظف هستیم مطالبات مردم را برآورده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید