• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 14 آبان 1397
کد مطلب : 36550
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه 15آذر

جشن میانه پاییز- 15آبان در گاه‌شماری ایرانی هنگام برگزاری جشنی به نام «پاییزانه» یا «جشن میانه پاییز» به‌معنای «آغاز سرما» است و زمان برگزاری آن در زندگی کشاورزی و دامپروری هنگامی است که گله‌های گوسفند از چراگاه‌های تابستانی به محل زمستانی خود بازمی‌گردند. عنصر اجتماعی این جشن در گذشته در این بود که همه زرتشتیان، زن و مرد، پیر و جوان و کودک، فقیر و غنی، ارباب و رعیت، همه یکسان در آن شرکت می‌کردند، در یک‌جا گرد هم می‌آمدند و از یک سفره و از یک غذا می‌خوردند و این امر باعث همبستگی بیشتر اجتماعی می‌شد. علاوه بر این در پایان این مراسم آنچه از خوردنی باقی مانده بود برای افراد نیازمند فرستاده می‌شد. این گاهنبار اکنون نیز با همان شیوه در خانه  یا تالارهای عمومی برگزار می‌شود. احتمالا می‌توانیم این سنت کهن را که ریشه در فرهنگ ایرانی‌مان دارد در اجتماعات کوچک خانوادگی دوباره احیا کنیم.

رویارویی غول‌ها در فوتبال اروپا- سه‌شنبه 15آبان، شبی رویایی برای اهالی فوتبال به‌ شمار می‌رود. در این شب چند رویارویی جذاب میان غول‌های فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا رخ می‌دهد. فردا شب آتلتیکو مادرید با دورتموند بازی می‌کند که نبردی انتقامی برای تیم اسپانیایی است. آنها در بازی رفت در زمین دورتموند 4 بر صفر باختند. اینتر و بارسلونا یکی دیگر از بازی‌های جذاب فرداشب را برگزار می‌کنند. این نبرد برای تصاحب صدر جدول در گروهی است که تاتنهام هم در آن حضور دارد. بازی ناپولی و پاری‌سن ژرمن دیگر مسابقه جذاب فردا شب است. بازی رفت این دو تیم در پاریس با تساوی2 بر 2به پایان رسید. لیورپول به‌عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ قهرمانان، دیگر تیم قدرتمندی است که در این گروه حضور دارد. بنابراین موفقیت در مسابقه فردا شب می‌تواند کلید صعود یکی از 2تیم ناپولی و پاری‌سن ژرمن به مرحله بعد باشد.



شبیه‌خوانی در تئاترشهر- چند مجلس شبیه‌خوانی در قالب دور‌ هشتم تئاتر «صاحبدلان» به سرپرستی علاءالدین قاسمی در محوطه تئاتر شهر از شنبه هفته جاری اجرا شده است. این اجرا تا پایان روز پنجشنبه، هفدهم آبان‌ماه ادامه دارد. همچنین در خبری دیگر از تئاترشهر آمده است که «تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر از روز پانزدهم تا پایان روز پنجشنبه هفدهم آبان‌ماه به مناسبت سوگواری روزهای پایانی‌ماه صفر اجرا نمی‌شوند». 



وزنه‌های جهانی- تیم ملی وزنه‌برداری ایران - قهرمان سال گذشته جهان- در حالی قدم در میدان جهانی گذاشت که در مسیر آماده‌سازی‌، اتفاقات ریز و درشتی را پشت سر گذاشته و درنهایت هم برخلاف انتظارات با لشکری ناقص به جنگ غول‌های وزنه‌برداری جهان رفته است. بعد از بازی‌های آسیایی، تیم ملی بلافاصله تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2018 از سر گرفت. از همان ابتدا عنوان شد تیم ایران قرار است با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت کند و به‌دنبال دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته خود است اما در همان ابتدا نبودن بعضی مهره‌های اصلی تیم، نگرانی‌هایی ایجاد کرد. به هرحال فردا عارف خاکی در دسته 89کیلوگرم برای ایران وزنه می‌زند. رقابت او با حریفانش را می‌توانیم فردا از ساعت یک ظهر به وقت ایران تماشا کنیم.

نمایش اکثریت- در عمارت روبه‌رو ،۱۵ آبان ساعت ۲۰:۳۰ قرار است آخرین اجرای نمایش«اکثریت» روی صحنه برود. این نمایش ۴۰ دقیقه‌ای با بلیت 000/25 تومان به ماجرای تولد یک نوزاد دلقک می‌پردازد و چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل و مقاطع مختلف زندگی دلقک را نشان می‌دهد. نویسنده و کارگردان این نمایش پدرام صمدی و بازیگر آن کیوان کاوند است. برای اینکه به این عمارت برسید باید در خیابان انقلاب، قبل از چهارراه‌ولیعصر به بن‌بست کیانپور، پلاک ۷ بروید.

بزرگمهر حسین‌پور در حرمسرای ناصرالدین شاه- گالری راه ابریشم در پارک لاله ۱۵آبان نمایش آثار بزرگمهر حسین‌پور را به پایان خواهد رساند؛ یعنی اگر هنوز از این نمایشگاه دیدن نکرده‌اید فقط از 4عصر تا 8شب وقت دارید که از این نمایشگاه در بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنوآجر، پلاک ۲‍۱۰ دیدن کنید. حسین‌پور می‌گوید که ایده اولیه این نمایشگاه اولین‌بار با دیدن عکس‌های سیاه و سفیدی که خود ناصرالدین شاه با دوربینی که خود از پاریس آورده بود و از زنان حرمسرایش انداخته بود به ذهنش رسید. کم‌کم این عکس‌ها بهانه و بستری شد تا براساس آنها حرف‌ها و نکته‌هایی که دغدغه خودش بود را به آن اضافه کند. این آثار تا آنجا که به اندازه چاپ کتابی برسد ادامه پیدا کرده و در آخر کتاب خواهد شد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید