• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3654
+
-

نظرات شهرداری تهران در بودجه 97کشور لحاظ می‌شود

اینطور که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفته بودجه سال آینده شهرداری در حد سال 96تدوین می‌شود و اگر بودجه نسبت به عملکرد امسال تدوین شود، 33درصد رشد خواهد داشت. تا چندی دیگر شهرداری تهران باید بودجه سال 97را به شورای شهر تهران ارائه ‌کند و اینطور که عنوان شده بودجه کاملا با رویکرد عملیاتی و انقباضی بسته می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر اصلی‌ترین بخش‌هایی که بودجه باید به آنها تعلق بگیرد مشخص شده، اعتبار مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌کاره که اندکی تا پایان‌شان مانده تعیین شده و جلوی بخش‌هایی که هدر رفت بودجه را بدون بازده واقعی در پی داشته، گرفته می‌شود. مثلا همایش‌ها به ضرورت و در کمترین میزان ممکن برگزار خواهد شد و برخی هزینه‌های جاری شهر مثل برف‌روبی با دقت و اثربخش صورت خواهد گرفت. در مجموع نیز گفته شده میزان کل بودجه سال 97 شهر تهران از نظر رقمی نسبت به سال‌96 تفاوت چندانی نخواهد داشت و شاید حتی کمتر هم باشد.

در همین ارتباط سمیع‌الله حسینی مکارم، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به پیش‌بینی تحقق 72 تا 75درصدی بودجه 96 تا پایان سال، گفت: تصور ما این است که بودجه سال آینده را در حد امسال ببندیم که نسبت به بودجه مصوب امسال رشد چندانی نخواهد داشت، اما اگر بودجه نسبت به عملکرد امسال تدوین شود طبیعی است که باید افزایش یابد، یعنی به نسبت عملکرد 33درصد رشد خواهد داشت. وی با بیان اینکه در سال آینده 25 تا 30درصد درآمدهای شهرداری پایدار خواهد بود، اظهار کرد: البته تا زمانی که لایحه بودجه دولت به تصویب نرسیده و به قانون بودجه تبدیل نشود، نمی‌توانیم بودجه شهرداری را قطعی کنیم. دلیل آن هم این است که پیشنهادهایی برای بودجه سال 97داریم که اگر تصویب شود در درآمد‌های شهرداری تأثیرگذار خواهد بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از قول مساعد نمایندگان مجلس برای لحاظ نظرات شهرداری در بودجه 97 خبر داد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پیشنهادهایی داریم که به‌عنوان مثال از اوراق مشارکت استفاده شود، همچنین پیشنهاد تضمین فاینانس توسط دولت و اختصاص 33درصد از محل افزایش حامل‌های انرژی، علاوه بر اشتغال به حمل‌ونقل عمومی، ریلی و همچنین جرایم راهنمایی و رانندگی به مجلس ارائه شده که درصورت تحقق هرکدام، در بودجه تأثیر می‌گذارد. وی با بیان اینکه برای بنزین نیز پیشنهاد مشخصی داریم که درصورت تصویب 400میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: ترکیب بودجه سال 98 با تدوین برنامه سوم شهرداری کاملا متفاوت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :